Senaste nytt

Hotell i Hong Kong och resort i Thailand?

Trumis

Medlem
Hej,

har bokat en USDM-award resa till Hong Kong (4 nätter) och Thailand. Skulle gärna ha tips på bra hotell i Hong Kong som är prisvärda.

Fortsätter sedan till Bangkok där jag ska besöka några vänner. Har sedan 5 nätter att tillbringa på någon trevlig resort i Thailand. Har fått tips om Hua Hin och Koh Samet men vill gärna också få tips på andra ställen och vilka resorts/hotell som man ska överväga.. Mina vänner bor nära flygplatsen Don Mueang så ev kan jag ta ett inrikesflyg därifrån och åka någon annanstans. Flyger hem från Bangkok.
 

Jakob

Medlem
Hej, Jag bodde på Hotel Icon på Kowloon. Mycket prisvärt hotell jämfört med andra hotell i Hong Kong som kan vara rätt dyra. Vi va där januari 2014. Bra frukost!
 

jumbooze

Medlem
Trumis,
Hej, jag ser att du inte har så många inlägg så jag antar att du är "relativt färsk",
det finns flera trådar om både Hong Kong & Bangkok mfl. (testa sök funktionen)

Har du någon fråga som skiljer sig från det som avhandlas där eller kan denna tråd fortsätta där?
(försök till att inte sprida många liknande trådar för det försvårar sökbarheten på forumet)
 

Trumis

Medlem
Är inte alltid vän med sökmotorn här på BC men ska testa igen. Har även läst en del recensioner under Hotell-forumet men ville höra mer direkt med användare.
 

jumbooze

Medlem
Är inte alltid vän med sökmotorn här på BC men ska testa igen. Har även läst en del recensioner under Hotell-forumet men ville höra mer direkt med användare.
Hej igen Trumis,
Ingen fara alls, nästa gång jag är vid datorn så slänger jag in några länkar.
Mina senaste vändor i HKG har jag bott på hotell inom Accor kedjan och IHG.
Har du någon hotellkedjestatus nu?
Vad bor du på för hotell annars?
Vad är din budget?
 
Har bort på følgende her i slutningen af April og starten af Maj:

Hong Kong SkyCity Marriott Hotel
- fik booket det meget sent og betalte 2000kr/nat, hvilket det ikke er værd. Ellers fint hotel og god morgenmad.

Intercontinental Grand Stanford Hong Kong
- booket via hotwire.com til ca. 1200kr/nat. Rigtig god pris og super friskt værelse. Oplagt købe "Harbour View" hvis man vil have lidt ekstra.

Conrad Hong Kong Hotel
- super lækkert og rigtig fedt hotel, dog i den lidt dyrere ende med ca. 2500kr/nat rigtig god service som Hilton Gold.

Novotel Citygate Hong Kong
- Novotel... Stort skift fra Conrad til Novotel, men til 800kr/nat og tæt ved lufthavnen er det udemærket. Ligger tæt ved outlet hvor der er gode spise muligheder.

Marriot og Novotel ligger ved lufthavnen, IC i Kowloon og Conrad ude på Hong Kong øen.
 

Trumis

Medlem
Hej,

köpte aktier i Club Carlson så där har jag Gold, har BW Diamond genom statusmatch. Hade ett tag Platinum Elite på IHG efter en månad i CA i USA men är tillbaka på Club. Carlson verkar dock inte ha någon större närvaro i HK eller Thailand. BW har några men det känns som man kan få bättre för pengarna även om man har status.

Senast jag var iväg (NY) använde jag upp alla poäng på IHG så då blev det ett av deras hotell. I övrigt har det blivit lite resor i jobbet och då har det varit mest Sverige och en salig blandning av hotell.

Budget HK är 1500 kr/natten så totalt 6000 kr.

Budget resort i Thailand skulle jag nog tänka mig detsamma per natt.

Har tittat på hotell på olika siter och det finns många i HK att välja på, verkar som 4-stjärnigt ryms i min budget. I Thailand vet jag inte vart jag ska ta mig och om det finns trevligare ställen än de jag fått tips om. När jag var inne på Hotell här på BC och skrev HK som stad kom det ett antal hotell men när jag klickade på ett antal fanns där ingen recension. Använde även sök-funktionen och de trådar jag gick in på var rätt gamla och min erfarenhet är att mycket kan hända på ett hotell efter 1-2 år både positivt och negativt :D
 
Med 1500kr/nat får du ikke noget værelse med udsigt. Jeg ville holde øje med IC Grand Stanford på hotwire.com der kan man få ret fornuftige priser indenfor dit budget.
 
Hm, ok, och view kanske man vill ha. Hur mycket ska man upp i då?

Selv var det ikke noget jeg prioriterede, men hvis man vil sidde på værelset med et glas og se ud på havnelivet om aftenen såååe... Men man får en del glas champagne på OZONE: The Ritz-Carlton, Hong Kong for prisforskellen!
image.jpg
Udsigt fra Ozone Sky Bar 118fl

image.jpg
Udvalget

For mig er HK en sikker by og jeg sad ikke hjemme på værelset om aftenen, der er masser af steder, rooftop bars etc. Med udsigt og der synes jeg pengene er givet bedre ud på lidt mad og drikke. Så er det også nemmere hvis man ikke er tilfreds med udsigten...
 
Toppen