Senaste nytt

Grand Hyatt eller Hyatt On The Bund I Shanghai?

Mr.T

Medlem
Hej,

Jag ska spendera 8 nätter i Shanghai och väljer just nu mellan Grand Hyatt och Hyatt On The Bund.

Båda verkar väldigt bra och det skiljer endast 20 CNY per natt så jag kan inte riktigt bestämma.

Tacksam för all hjälp! ;)
 

TheEagle

Medlem
Hej!

Har bott på Hyatt on the Bund och gillar hotellet. Se till att få ett clubrum så får du en häftig upplevelse.
Dock så brukar Grand Hyatt vara dyrare...om det är bättre får någon annan svara på.
 

Kristofer

Medlem
Det häftiga med Grand Hyatt är så klart att det ligger i Financial Center. Jag föredrar nog ändå Hyatt on the Bund. Nattklubben VUE Bar på taket är rätt cool.
 

David

Medlem
Det häftiga med Grand Hyatt är så klart att det ligger i Financial Center. Jag föredrar nog ändå Hyatt on the Bund. Nattklubben VUE Bar på taket är rätt cool.

Är det inte Park Hyatt som ligger i IFC? Är inte Grand Hyatt det något äldre i Jinmao tower eller vad huset bredvid nu heter?
 

David

Medlem
Nej Park Hyatt ligger i Financial Center. IFC har sitt eget IFC Residence med high end serviced apartments. En vanlig three bedroom kostar normalt dubbelt mot vanliga serviced apartments.

Stämmer dock att Grand Hyatt är Jinmao Tower.

Blandar ihop finanscentrarna, WFC heter ju skrapan där Park Hyatt ligger. :)
 

Goldfinger

Medlem
Hej,

Jag ska spendera 8 nätter i Shanghai och väljer just nu mellan Grand Hyatt och Hyatt On The Bund.

Båda verkar väldigt bra och det skiljer endast 20 CNY per natt så jag kan inte riktigt bestämma.

Tacksam för all hjälp! ;)

Hyatt on the Bund är billigare och ligger bättre, är dessutom trevligare än Grand i Jinmao tower.
Bäst läge av alla Hyatt har Andaz som ligger precis vid trevliga restauranger och barer...
 
Toppen