Senaste nytt

Lite lätt långhelgshumor kopplat till flyget

Senator

Moderator
Vänner,

Efter lite gnälliga trådar idag, är det kanske dags med lite humor. Denna video med (i mina ögon) USAs vassaste komiker för tillfälle: Louis C.K. är relevant bland annat som påminnelse hur världen förändras, och hur privilegierade vi är. Titta på denna, och fundera nästa gång innan du klagar över 15min sent plan, SAS gratisvatten ja/nej, eller min favorit härinne: "Hur mycket ersättning är jag berättigad till" för minsta lilla sak. Louis tar oss perfekt tillbaka till verkligheten, flygdelen börjar ca 2min in i videon men alla vi som är 35+ år kommer garva (hoppas jag) av hela.

http://www.youtube.com/watch?v=uEY58fiSK8E

Trevlig helg!
 

Senator

Moderator
Gillade även delen om telefonerna .... :)
Kul! ... och så sant!

Min mormor och morfar bodde på en ö med ca 3 000 invånare och som var bland Norges sista orter som fick en automatisk telefonväxel. Det vill säga att på början av 80-talet hade morfar/mormor enbart en svart telefon med en spak som varvade runt en gång så kom man till telefonisten.

Det roliga var att min morbror hade en affär, numret dit var 6. Hemma hade han 66 och mormor/morfar hemma 226. Tänk förklara detta till min bonusbrorson på 15 bast.. :)
 
Toppen