Senaste nytt

Tips om Biarritz

Ricci

Medlem
Jag och min fru åker en vecka i slutet av juni till Biarritz.
Vi har kanske tänkt att vara någon dag i själva Biarritz. För att sedan hyra bil och ta oss norrut lite eller kanske in i Spanien t ex mot Bilbao.:confused:


Men då vi inte varit där tidigare,så skulle jag gärna vilja få lite tips om vad som är värt att "uppleva" och hotell att bo på.
 
Jag skulle definitivt ta en tur till San Sebastian på andra sidan spanska gränsen. Staden i sig är mycket trevlig och maten är superb. På resan med bil tar inte längre än en timme och på vägen finns trevliga små byar vid kusten. Du kommer inte bli besviken:)
 

Ricci

Medlem
Jag skulle definitivt ta en tur till San Sebastian på andra sidan spanska gränsen. Staden i sig är mycket trevlig och maten är superb. På resan med bil tar inte längre än en timme och på vägen finns trevliga små byar vid kusten. Du kommer inte bli besviken:)

Låter bra, är det lätt att hitta boende i små byarna eller skall man förboka på de stora hotellen (dvs slutet av juni)?
 
Personligen har jag bara varit i trakterna under våren och hösten. Området är väldigt populärt bland spanska och franska turister så att boka i förväg är att rekommendera. Även om den stora turistsäsongen är sent juli till börja. av september. Jag skulle satsa på något av de mindre hotellen ex vis i Hondarribia.
 
Toppen