Senaste nytt

Uppgradera med AVIOS

trekker

Medlem
Hur uppgraderar man egentligen med AVIOS utan att forlora vardet pa poangen? Jag har hallt pa och kollat och far det helt enkelt inte att ga ihop, har jag missat nagot?

Koper jag en t/r MAN - LHR - HEL i billigaste ekonomi kostar biljetten ca £310. Samma resa kostar £900 om jag bokar den i business. Om jag daremot forsoker mig pa att uppgradera med hjalp av AVIOS och gar in pa kop biljett och uppgradera med AVIOS kostar resan 15000 AVIOS och £790.....
 

Senator

Moderator
Jag tror det är rätt allmänt känt att delbetalningsfunktionen Avios + cash är inget bra värde. Dock är köp av biljetter till vanligt pris, sen uppgradera ett bra värde.
 

trekker

Medlem
Jag tror det är rätt allmänt känt att delbetalningsfunktionen Avios + cash är inget bra värde. Dock är köp av biljetter till vanligt pris, sen uppgradera ett bra värde.

Hur gor man detta pa basta satt? Nu ar jag ju valdigt ny inom BA men nar jag pratade med kundtjanst sa var mina biljetter (S) inte uppgraderingsbara och man maste ha (H). Hur koper man dessa biljetter?
 

Senator

Moderator
Hur gor man detta pa basta satt? Nu ar jag ju valdigt ny inom BA men nar jag pratade med kundtjanst sa var mina biljetter (S) inte uppgraderingsbara och man maste ha (H). Hur koper man dessa biljetter?

Är ditt syfte att betala så lite som möjligt för att åka i WT+ eller CW? Jag vet inte om jag helt uppfattar vad du vill göra, men det kan bero på min andra Hefeweissen här i Senatorloungen i München :)
 

trekker

Medlem
Är ditt syfte att betala så lite som möjligt för att åka i WT+ eller CW? Jag vet inte om jag helt uppfattar vad du vill göra, men det kan bero på min andra Hefeweissen här i Senatorloungen i München :)

Hefeweissen later ju valdigt trevligt..... Sjalvklart vill jag betala sa lite som mojligt, men jag forsoker ta reda pa hur man pa basta/billigaste satt koper ekonomibojetter och uppgraderar. Jag aker pa dessa resor for kunds rakning och de vill att jag fakturerar sa billiga biljetter som mojligt - daremot betalar jag garna ur egen ficka med pengar eller Avios for att resa i Club Europe.
 

doc

Medlem
Hefeweissen later ju valdigt trevligt..... Sjalvklart vill jag betala sa lite som mojligt, men jag forsoker ta reda pa hur man pa basta/billigaste satt koper ekonomibojetter och uppgraderar. Jag aker pa dessa resor for kunds rakning och de vill att jag fakturerar sa billiga biljetter som mojligt - daremot betalar jag garna ur egen ficka med pengar eller Avios for att resa i Club Europe.

Det är generellt väldigt svårt att uppgradera med Avios från ekonomi. Som du skriver krävs högre bokningsklasser som ofta är dyrare än rabatterad affärsklass. Bästa värdet på Avios vid uppgradering av långdistansflyg fås i regel om du köper ekonomi plus (WT+) och uppgraderar till affärsclass (CW). Detta eftersom alla, även billigaste, WT+ biljetten är uppgraderingsbara. Så om du kan åka o WT+ för kunds räkning är det enkelt. Åker du i billigaste ekonomi är enda sättet att försöka få en deal med cash upgrade (i mitt tycke).
 
Toppen