Senaste nytt

Jorden runt resa sökes: Stockholm-Bali-Tokyo-San Fransisco/Los Angeles-Stockholm

dkvk

Medlem
Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
Var är din destination? Denpasar Bali-Tokyo-San Francisco alternativt Los Angeles
När vill/behöver du resa ut? 9-12 september 2014
När vill/behöver du komma hem? senast 4-5 oktober 2014
Hur länge vill du vara borta? Vi vill stanna ca 1 vecka i Bali resp Japan, resterande delen i USA
Hur många personer som skall resa? 2
I vilken kabinklass? Economy alt Business
Med vilka flygbolag vill du flyga med? Helst Star Alliance (EB-medlem)
Vad är det viktigaste för dig? Pris, komfort och restid
Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej, men inget problem

Håller på att planera inför kommande bröllopsresa i höst.

Har sökt i ITA Matrix och mha Star Alliance "Round the world journey" funktion. Den senare har funkat bra och gett mig resultat som kännts OK.
Vill dock slänga ut frågan här till er proffs om det kan finnas andra vägar att testa för att få till en jorden runt resa på ett bra sätt. Kontakta resebyrå? Speciella biljetter?


Tack på förhand!
 

Dr. Miles

Expert
Välkommen till BusinessClass, Daniel_Kolvik!

För att vi andra kunna hjälpa dig bättre, vilket pris har du fått och vilken budget har du per person?
Billigare desto bättre är inte så bra sätt att uttrycka för det är olika "billig" för olika personer. :)
 

dkvk

Medlem
Tack!

Ifrån Star Alliance sökmotor har vi fått fram priser på ca 55k för båda i Economy. Jag skulle säga att budget för Economy är runt 60k. Men vi kan tänka oss att uppgradera alt betala extra för Business på vissa sträckor eller hela resan. Max budget är 100k.
 

dkvk

Medlem
Ok, så efter ett antal timmar på att söka biljetter har jag nu kommit fram till följande alternativ. Priserna avser två personer:

Bolag: Norwegian
Rutt: STO-BKK (enkel)
Klass: Premium
Pris: 10 000:-

Bolag: Thai
Rutt: BKK-DPS (enkel)
Klass: Business
Pris: 10 400:-

Bolag: China Eastern
Rutt: DPS-Tokyo (enkel)
Klass: Business
Pris: 6 884:-

Bolag: Singapore Airline
Rutt: Tokyo-LAX (enkel)
Klass: Economy
Pris: 9 100:-

Bolag: Norwegian
Rutt: SFO-STO (enkel)
Klass: Premium
Pris: 8 546:-

SUMMA 44 930


Flyg över plurret Tokyo-SFO/LAX är den trånga sektorn. Att gå upp till Business på den sträckan gör nästan att vi dubblar hela resebudgeten för hela resan. Något annat tips på den rutten?

Det är 2,5 timmars layover i BKK mellan Norwegian och Thai flighten. Är det tillräckligt?

Ett annat alterantiv är att ta Turkish Airlines Business på sträckan STO-BKK för 17 500:-, dock blir layovern ca 18 timmar i BKK. Anatar att Turkish Business är rätt så mycket bättre än Norwegians Premium.. Men layovern gör mig osäker på om det är värt det.
 
Last edited by a moderator:

flybob

Medlem
Ok, så efter ett antal timmar på att söka biljetter har jag nu kommit fram till följande alternativ. Priserna avser två personer:

Bolag: Norwegian
Rutt: STO-BKK (enkel)
Klass: Premium
Pris: 10 000:-

Bolag: Thai
Rutt: BKK-DPS (enkel)
Klass: Business
Pris: 10 400:-

Bolag: China Eastern
Rutt: DPS-Tokyo (enkel)
Klass: Business
Pris: 6 884:-

Bolag: Singapore Airline
Rutt: Tokyo-LAX (enkel)
Klass: Economy
Pris: 9 100:-

Bolag: Norwegian
Rutt: SFO-STO (enkel)
Klass: Premium
Pris: 8 546:-

SUMMA 44 930


Flyg över plurret Tokyo-SFO/LAX är den trånga sektorn. Att gå upp till Business på den sträckan gör nästan att vi dubblar hela resebudgeten för hela resan. Något annat tips på den rutten?

Det är 2,5 timmars layover i BKK mellan Norwegian och Thai flighten. Är det tillräckligt?

Ett annat alterantiv är att ta Turkish Airlines Business på sträckan STO-BKK för 17 500:-, dock blir layovern ca 18 timmar i BKK. Anatar att Turkish Business är rätt så mycket bättre än Norwegians Premium.. Men layovern gör mig osäker på om det är värt det.

Har du kikat på http://www.businessclass.se/forum/d...r-cathay-pacific-19-200-sek-inkl-skatter.html för resan mellan Japan och USA?
 

erc

Medlem
150 minuters connection i BKK med ankommande Norwegianflight... Det skulle jag ABSOLUT inte rekommendera. Kan det inte vara klokt att undersöka en open-jaw ARN-DPS, SFO-ARN?
 

erc

Medlem
För ca 65000. Förvisso i Eco. Men inget Norwegian. Allt i Star Alliance.
StarAlliance.png
 

agehall

Medlem
Det borde vara billigare än så med en riktig RTW-fare. Finnair har fares som börjar på 17kkr+skatter och avgifter i economy.
 
Toppen