Senaste nytt

Waldorf Astoria Dubai - Palm Jumeirah Någon som har provat?

Bonden

Medlem
Funderar på att åka till Dubai under höstlovet och fastnade för "Waldorf Astoria Dubai - Palm Jumeirah"
Hotellet invigdes 2014 och har en restaurang som drivs av av Heinz Beck ( Rome Cavalieri, Senator 'ns gamla favvis).

Någon som har provat den eller har har övervägt?
 

brykthed

Medlem
Jodå, har bokat en vecka i sommar för familjen på Waldorf Astoria Dubai - Palm Jumerirah. Ska bli intressant! Har tidigare bott på Atlantis the Palm och Oasis beach hotel två gånger (när de tidigare ägarna ägde det) och några småhotell inne i stan. Kan vara kul med något nytt!
 

ted

Ny medlem
Har inte provat restaurangen men hotellet var mycket trevligt. Bodde där ett par nätter i mars, bara några dagar efter den officiella invigningen (dock hade de haft öppet ett par månader så jag la inte märke till en en antydan till inkörningsproblem). Lyxigare än jag är van vid. Mycket trevlig personal. Det enda tråkiga med hotellet är ju läget om man behöver lämna området, tar ju rätt lång tid att köra igenom "palmen" när man är längst ut på yttersta bladet. Fast vem säger att man ska lämna hotellet, och om man måste så erbjuder har hotellet väldigt prisvärd taxiservice i fräscha Lexusar.
 

SFC

Medlem
Bodde där strax efter att dom öppnade.

Som nämnt tidigare är det långt ut, men köper man att hänga på hotellet är det ok.
Vissa inkörningsproblem strax efter premiären, men det borde ha ordnat sig nu.

Mitt intryck var att ambitionerna är höga iaf!
 

brykthed

Medlem
Nu har jag och familjen bott på Waldorf Astoria - the Palm Jumeirah Dubai i 6 nätter! En mycket trevlig upplevelse. Fräscht hotell och väldigt trevlig personal som försökte anpassa sin service efter vad vi önskade. Trevlig personlig concierge som hjälpte till utan att vara för påträngande. Vi fick behålla rummet ända till kl 16 avresedagen utan någon extra avgift. Skönt eftersom flyget hem gick kl 01.35. Fantistiskt sköna morgonrockar på rummet! God och variationsrik frukost med bra service - påfyllning av juice och vatten vid bordet etc. Då det var varmt i havet var det skönt att kunna svalka sig i poolen större delen av dagen.

Vill man äta till billigare än på hotellet eller se något annat går det lätt att få tag i en taxi (eller bli skjutsad av hotellets egna bilar) till Dubai Marina. Då många taxibilar kör rätt aggressiv slalom mellan filerna (och vi lätt blir lite åksjuka), så tog vi oftast taxi till närmsta metro-station och fortsatte med metron vidare in de olika "mallerna" (stora shopping-centra), till stan och till flygplatsen.

Vid incheckningen frågade dessutom personalen om jag inte hade HiltonHonnors-kort för att få poäng. Då jag betalat via tredje part (Sas hemsida) hade jag inte lagt in det. Men hon lade alltså självmant till det i bokningen, så vi får väl se om det blir några poäng i alla fall.

Sammanfattningsvis en härligt avkopplande vistelse på Waldorf Astoria the Palm!
 
Någon som har koll på vad frukosten kostar? Skall bo 3 nätter över nyår är tanken!

Har Hilton Diamond men det hjälper ju inte mycket på Waldorf.
 
Toppen