Senaste nytt

Fully flat i business class. Första bilderna på SAS nya långdistansstolar

Redaktionen

Medlem
Redaktionen tipsar:

Fully flat-stol i business class med direktaccess till mittgången för alla. Dubbelt så stor skärm i SAS Plus med ”en helt ny upplevelse”. Och i SAS Go en HD-skärm och en stol med bättre ergonomi och sovkomfort. Väntan har varit lång på detaljer om SAS nya stolar. Idag kan vi äntligen publicera såväl bilder som detaljer på vad som kommer finnas ombord från januari 2015.

Läs hela artikeln nedan:

Artikel på svenska:
Fully flat i business class och HD-skärmar för alla. Första bilderna på SAS nya långdistansstolar

Artikkel på norsk:
Fully flat i business class og HD-skjermer for alle. De første bildene på SAS nye langdistansesete

Artikel på dansk:
Fully flat i business class og HD-skærme til alle. De første billeder af SAS nye langdistancesæder
 
Det ser rigtigt friskt og moderne ud, jeg tror SAS har ramt plet med den nye indretning! Ser meget frem til at flyve langt med SAS igen.
 
Läge att säga "välkomna tillbaka in i matchen!" till SAS tycker jag :) Ska bli intressant att se hur hela konceptet faller ut med mattor, kabinavdelare, draperier och så vidare.
 

Lallarn

Medlem
Jag är lite konfunderad av färgvalet (grått och orange) och hur det passar ihop med resten av flotten (short-haul), men det ser ju onekligen bättre ut än nu. Riktigt snygg och unik detalj med täcken, kuddar och lakan från Hästens!
 

Palazzi

Medlem
Intressant läsning!

Väldigt lik den designskiss som läcktes här för ett par år sedan - Sj-replikan dvs.
Jag gillar att de satsat på skandinavisk design, och det ser väldigt stilrent ut (till skillnad från loungerna). Hästens-täckena tillför en ytterligare dimension :)

Sammanfattningsvis tycker jag att det hårdvarumässigt ser mycket bra ut i alla klasser, bättre än det som Lufthansa nyligen presenterade. Att SAS skulle satsa på en helt egen lösning var ju inte oväntat, för det gör man ju alltid.

Nu tycker jag ju tyvärr att det är andra områden som SAS tydligare brister i, så detta kommer inte få mig ombord på ett SAS-plan. För de som redan flyger SAS borde det dock vara ett stort steg i rätt riktning.
 

Dr. Miles

Expert
Av bilden att döma, gissar jag att det är samma seat konfig (ej stol) som ANA Business class på deras Boeing 777-300ER.
Det är 1-1-1-1, inte 1-2-1.
Jag skulle ha föredragit samma konfig som bl a THAI, Etihad där varannan rad får parsäte i mittenraden. Det är trevligare när man reser som ett par.

hos ANA (1-1-1-1)
Screenshot20140528_1.png

hos THAI (1-2-1 och 1-1-1-1 varannan rad)

Screenshot20140528_2.png
 

Jacob

Medlem
Nu är stolarna officiellt lanserade. Och även nya inrikesloungen på Gardermoen.

Ska försöka få ytterligare en pratstund med ansvariga.
 
Toppen