Senaste nytt

SAS Priser till Frankfurt

Agne

Ny medlem
Börjat jobba i Frankfurt och ser att SAS och Lufthansa har otroligt höga priser på STO-FRA.
Tycker mig se ett trist tecken på det vanliga, utan konkurrens höga priser, med konkurrens låga priser.

Alla tips välkommet hur man hittar billigare priser STO-FRA..
 

johhenrik

Medlem
Jag tror inte detta har med konkurrens att göra, utan mer med att det är en linje som folk är villiga att betala för helt enkelt.
 

jumbooze

Medlem
Hej Agne,
Välkommen till BC.se.

Nu söker inte jag så mycket på just den sträckan men oftast hjälper det att ha lite framförhållning.

Hur kommer ditt resmönster se ut?
 

Dr. Miles

Expert
Välkommen till BusinessClass, Agne!

Använd gärna Lufthansas Airail deal till Köln. Priset börjar från 1.100 SEK inkl. skatter.
Fördel med denna biljett är, att du får Stockholm-Frankfurt t/r och du kan skippa tågresor mellan Frankfurt-Köln t/r. Alltså samma produkt för avsevärt mindre pengar.

Stockholm ARN - Cologne Hbf Railway St, Germany (QKL) ca 1.100 SEK inkl. skatter, via Frankfurt med Lufthansa

Mer information kan du hitta i följande trådar:

http://www.businessclass.se/forum/l...light-lh-36xx-poaenggrundande.html#post205753

http://www.businessclass.se/forum/d...ion-i-europa-fran-1-100-sek-inkl-skatter.html
 

Agne

Ny medlem
2 gånger i månaden, och vid helger så klart....tyvärr !!! Svindyrt och var bara tvungen att få ut min frustration i detta. Jobbade förra året i London och med DY,BA i konkurrens mycket lägre priser....
 

Agne

Ny medlem
Kan så vara, men tycker ändå att SAS och LH missbrukar sin ställning...tyvärr
 

Dr. Miles

Expert
skall pröva, tack för tipset

Vid sökning på ITA Matrix

Stockholm-Frankfurt t/r med Lufthansa
Screenshot20140527_2.png

Stockholm-Frankfurt-Köln station t/r med Lufthansa
Screenshot20140527_3.png

Fungerar det att saxa biljetter fortfarande? För några år sedan gick det att komma ned tusentals kronor.
Just till Frankfurt är det nog bättre med Köln-tricket.
 
Toppen