Senaste nytt

Tomt flygplan?

minatoku

Medlem
Jag kom att tänka på något, 2004 flög jag LHR-NRT med BA i en 747 (tror att planen på den sträckan är utbytta till 777 numera) och efter att först trott att det var många försenade passagerare så plötsligen backade planet ut från gaten och vi såg oss omkring och såg bara tomma stolar. Jag tror vi satt i den bakre ekonomiklassavdelningen och det satt några passagerare här och där men beläggningen kan inte ha varit mer än 5-10%. Det var nästan att man fick dåligt samvete när man tänkte på allt flygbränsle som gick åt bara för några få personer. Flygpersonalen sa att eftersom det var så lite personer på planet så kunde vi bre ut oss om vi ville; vi försökte sova genom att ligga raklång över de fyra sätena i mitten (med varierande resultat).

Efter det har jag i stort sett aldrig varit med om något liknande (med undantag för en gång ARN-HEL, då vi var tre personer ombord, men det är ju ett ganska kort skutt). Någon annan som har delat en sån här erfarenhet?
 

Knucket

Medlem
När man flög kort efter att Irak invaderat Kuwait var det ofta låg beläggning på flygen, kändes väldigt konstigt.
 

henrik l

Medlem
Flög LHR-PVG den 1/12 med BA. I WT+ kabinen var det nog inte mer än 5-6 pers på 32 platser och i WT var det också väldigt glest.
 

Unicornone

Medlem
Back in a day, när jag var 11 år 1979 flög jag med föräldrarna BKK-SIN-DPS med Thai i en A300 det var 12 pax ombord... 7 Italienare och 5 Svenskar. Italienarna hade en gitarr med sig och ordnade dans med flygvärdinnorna mellan SIN-DPS. Själv fick man sitta på klappsätet i två timmar :=)

Vi hade tekniska problem i SIN där vi stod på Concordes plats, kändes mäktigt eftersom de hade målat ordet Concorde på betongen med enorma bokstäver. Blev kvar på Changi i fyra timmar istf 40 minuter, Thai gav oss vouchers som gav fri mat och dricka i obergränsad mängd medan vi väntade.

OOT, det tog 30 år till mitt nästa Balibesök, bodde även den gången på Bali Hyatt vilket var det enda som var sig likt på ön.
 

Bryant

Medlem
Jag har flugit med en DC9 mellan ARN-OSD med endast sex pax ombord. Sen har jag flugit helt ensam i en Saab 340 mellan LLA och Karup, det var iofs en ferry flight :).
 
LHR-SFO med continental 747. Fullt i Business Class, och kanske på sin höjd 20 pax i övriga planet (Vet ej om de hade first class, eller om det var några folk där) Detta var runt 2001-2002, en måndag. mycket trevlig upplevelse i economy :)
 

Malu

Medlem
Jag plus 4 andra pax med SAS på sträckan ARN-BRU 2001.
Enligt personalen ombord så fanns det många att ta med hem på returen, annars hade denna flight säkert ställts in...
 
Toppen