Senaste nytt

Har något flygbolag skickat dig en julklapp?

Jacob

Medlem
Nu när julklapparna är öppnade kom jag och tänka på det här med julklappar och julhälsningar från flygbolagen.

Jag vet att det på sidan finns folk med en rad olika bonuskort och dessutom flera som varit med i många år. Har ni någon jul fått en julklapp från något flygbolag? Eller ett personligt julkort eller julhälsningar i alla fall?

För min egen del på den tiden jag bodde i Storbritannien som Eurobonus guld ramlade det faktiskt ner ett paket några dagar före jul adresserat från Scandinavian Airlines. I paketet låg en chokladask, vill minnas att det var ett danskt märke, samt ett tryckt kort med "Seasons Greetings" från SAS.
Mycket trevligt och helt oväntat. Chokladen smakade dessutom riktigt bra och det var inte den minsta tänkbara asken de skickat. Det borde ha varit 2004 eller 2005, kortet tror jag att jag har kvar någonstans.

År 2011, med fyra guldkort i plånboken, kom det inte ens ett elektroniskt julkort. Det hade nog varken varit överdrivet kostsamt eller tidskrävande att skicka en personlig julhälsning. Nåja, tiderna förändras...

Har ni andra några trevliga julminnen?
 

Kricka

Medlem
Som Senator på M&M brukar jag få ett gratulationskort till födelsedagen från LH.
I år fick jag ett mail tidigt julaftons morgon från BAEC om att jag uppnått nivån
för 2-4-1 på mitt BA Visakort så nu har jag 12 månader på mig att utnyttja denna.
 

JonW

Medlem
Finnair skickade mig två extra short haul upgrades utöver de vanliga som julklapp.
Hotellet i Koh Samui där jag nu bor för 15:e gången uppvaktade med både blomma och chokladask igår. (Dock lite osäker på
om de uppvaktade alla gäster på något sätt.)

Kalkonpriset går till Czech Airlines (Där jag är Gold), som basunerade ut sin glädje över att få skänka mig en julklapp.
Som visade sig bestå i att de inte tar ut någon bokningsavgift om jag bokar en biljett under julhelgen!!
För säkerhets skull skickade de denna fantastiska gåva två gånger, så jag inte skulle missa den..
 
Toppen