Senaste nytt

Linköping - Amsterdam - Aberdeen 1/5 2014 Ekonomi

Hallå på er!

Första rapporten från min sida, och visst kommer den att skilja sig en hel del från de mästerliga rapporter jag själv har läst på denna sida. Bilderna är inget vidare.

Vi (Pappa och jag) överraskade brorsan i samband med dennes 40-årsdag. En tripp till norra Skottland stod på programmet och flygningen gick med KLM mellan Linköping och Aberdeen. Brorsan trodde vi skulle till Göteborg.

Första benet, LPI - AMS, Fokker 70, rad 7

Vi var i mycket god tid på flygplatsen i Linköping. Tanken var att slå ihjäl en dryg timme i restaurangen innan vi skulle kliva på planet, men då både jag och Pappa hade missat att det var röd dag så kunde vi glömma detta. Restaurangen var stängd, jättestängd. Detta lilla problem löstes med taxi till centralstationen för kaffe och folköl. (!) En timme senare åkte vi tillbaka till flygplatsen och checkade in vårt bagage. Vi förklarade för den oerhört trevliga personalen på LPI hur läget var, att detta var en överraskning till brorsan. Detta hemlighetsmakeri var de med på till 100% och ingen röjde vår slutdestination.

Punktligt lyfte vi 11.50 och denna maskin tog oss ner till Amsterdam

P1030286.jpg

Flygningen gick alldeles utmärkt. Jag vet inte om personalen på LPI hade informerat flygvärdinnorna om vårt lilla äventyr och allt hysch-pysch men jag upplevde det verkligen som att de ville göra oss glada och nöjda. Serveringen ombord var som vanligt på denna typen av flygning med KLM denna;

P1030291.jpg

Som ni ser föll valet på kaffe och en kall Heineken till den, faktiskt, goda smörgåsen som denna gång innehöll goudaost och senaps (?) dressing. Valet av alkoholhaltiga var redan nämnda Heineken, rött eller vitt vin. Kakan till kaffet tycker jag är väldigt god. När vi närmade oss Amsterdam gjorde sig törsten påmind och vi bad om en Heineken till, vilket vi fick. Detta gladde mig mycket då jag inte trodde att man fick en öl till i ekonomiklass.

P1030288.jpg

Landning enligt tidtabell på Schiphol och här hade vi cirka 2 timmar innan nästa flyg skulle ta oss till Aberdeen. Alldeles lagom för lite shopping och påfyllnad av Heineken. Fortfarande visste inte brorsan vart vi skulle. Vid det här laget hade han bytt Göteborg mot att vi skulle stanna i Amsterdam.

Fortsättning följer med text till de resterande bilderna...
 

Attachments

  • P1030284.jpg
    P1030284.jpg
    353,7 KB · Visningar: 659
  • P1030294.jpg
    P1030294.jpg
    330,9 KB · Visningar: 681
  • P1030295.jpg
    P1030295.jpg
    379,2 KB · Visningar: 672
Toppen