Accor Hotels: best price guarantee
Har någon testat bästa pris-garantin? Jag är liksom förmodligen resten av BC Platinum-medlem och brukar föredra att boka direkt på hemsidan. Bokade vintersemester på MGallery i Phu Quoc med flexibel avbokning, vis av erfarenheten av återkommande kampanjer. Såg sedan att Orbitz hade en publik kampanj med 15 procents rabatt på exakt samma rum med samma goda avbokningsvillkor.
I stället för att helt enkelt avboka och boka via Orbitz i stället fyllde jag i claims-formuläret för att ge Accor en chans (och möjligen få mer rabatt) men jag har inte hört flaska på några dagar. Då hotellpriser och framför allt lediga rum i Asien under vintern är färskvara kan ju läget ha förändrats innan de kommer sig för att kolla om priset finns kvar (vilket det måste göra när de kollar för att garantin ska gälla). Självklart har jag tagit skärmdumpar men värdet av dem är ju tveksamt om man läser villkoren.
Någon som har erfarenhet av Accors handläggningstider och välvillighet när man åberopar bästa pris-garantin?
Har någon testat bästa pris-garantin? Jag är liksom förmodligen resten av BC Platinum-medlem och brukar föredra att boka direkt på hemsidan. Bokade vintersemester på MGallery i Phu Quoc med flexibel avbokning, vis av erfarenheten av återkommande kampanjer. Såg sedan att Orbitz hade en publik kampanj med 15 procents rabatt på exakt samma rum med samma goda avbokningsvillkor.
I stället för att helt enkelt avboka och boka via Orbitz i stället fyllde jag i claims-formuläret för att ge Accor en chans (och möjligen få mer rabatt) men jag har inte hört flaska på några dagar. Då hotellpriser och framför allt lediga rum i Asien under vintern är färskvara kan ju läget ha förändrats innan de kommer sig för att kolla om priset finns kvar (vilket det måste göra när de kollar för att garantin ska gälla). Självklart har jag tagit skärmdumpar men värdet av dem är ju tveksamt om man läser villkoren.
Någon som har erfarenhet av Accors handläggningstider och välvillighet när man åberopar bästa pris-garantin?