Senaste nytt

Billigaste/Bästa resan för status match

Så... jag behöver flyga två segment med Adria Airways, Air Dolomiti, Austrian Airlines, Brussels Airlines, Croatia Airlines, LOT, Lufthansa, Luxair eller SWISS innan den 31 juli för att få mitt Lulfthansa (Miles & More) Senatorkort efter status match med Flying Blue.

Vad är bästa alternativet för mig som bor i LLA?
 

Concorde

Founding Member
Bäst pris om du söker separat LLA-ARN och sedan ARN-FRA med LH. Fick det till ca. 4.400 SEK.
Sökte LLA-FRA som en itinerary och bästa med 2 LH flighter var över 6.000 SEK.
 

Dr. Miles

Expert
Inte det billigaste, men Lufthansas ARN-MXP i Biz kan vara bra erbjudande för dig.
Det finns plats på utresa 14 jun, hemresa 15 jun.

2427 SEK all in.

Stockholm-Milano, Lufthansa, Business Class 2427 SEK inkl skatter

STO - MXP t/r
Flygbolag: LH
Klass: Business
Fare basis: ZNC98D0
Pris: 1419 SEK + skatter
Min/Max stay: /12M
Återbetalning: Ej möjlig
Ändring: 50 EUR per ändring
Routing: Endast ARN-MXP vv direkt
 

Jacob

Medlem
Stockholm-Frankfurt är bland det dyraste du kan flyga inom Europa från Stockholm, både med SAS och Lufthansa.
Passagerare som endast flyger till Frankfurt är ganska genomgående affärsmän eller folk som ska på mässor (Frankfurt är både stor finansstad och mässtad). Alltså ingen större anledning att erbjuda billiga biljetter...

Det är oftare billigare att flyga vidare till någon destination efter Frankfurt, om nu målet är att få billigaste möjliga biljett.
Testa exempelvis Stockholm-London med Lufthansa.
 

Concorde

Founding Member
Mysko. Jag flög ARN-FRA-CPH och sen CPH-ARN SK all in 2.250 kronor förra veckan. Båda flighterna har postat till mitt M&M konto, väntar spänt på Matchningen,
 
Vad tror ni gäller för Lufthansa Italia? LH har ju bra priser ARN-MXP (923 kr t/r i juli), men frågan är om det räknas som en LH-flight för statusmatchningen. Näst biligaste i slutet av juli verkar vara ZUR t/r med Swiss, det blir cirka 1800 kr.
 

Gnopps

Medlem
Jag skulle tro att LH Italia räknas för matchningen.. Skriv ett mail till dem så har du svart på vitt om det blir problem.
 
Toppen