Senaste nytt

Stämd för hotellrecension

Inte för att jag tycker att man skall stämma någon.....men den recensionen var ju kanske minst sagt överdriven. Om inte så har ju Lincoln något att diskutera internt.

Hade jag haft ett hotell och fått en recension så hade jag använt den i min marknadsföring, som en kul grej....Folk som har telefonsex i receptionen... haha!
 

Fedup

Medlem
Ta saker med en nypa salt. Det finns rättsåtgärder i 28 av dem amerikanska staterna mot något som kallas för SLAPP ("Strategic lawsuit against public participation"). Den sträcker sig bland annat över CA och NY och i regel lönar det sig aldrig för ett företag att "stämma" någon över en recension. Det är däremot en bra skräckmetod som gör att folk oftast väljer att ta ner önskemålet (vilket i slutändan är vad företaget vill, inte att deras dirty laundry ligger ute över hela nätet). Om det däremot visar sig att omdömet är felaktigt eller innehåller slander o.s.v så är det ju självfallet i företagets rättigheter att skydda sig mot skitsnack :)
 
D

Deleted member 4971

Guest
Lite som att man kan polisanmäla vem som helst för vad som helst, betyder väl ingenting egentligen.
 
Toppen