Senaste nytt

Interesant article om forkjellen mellom First Class och Economy på Economist

Senator

Moderator
Det behövs eventuellt ett avtal för att komma åt hela artikeln. Tur jag har tidningen sedan 2004 :)

Här är nog den absolut bästa analysen av massmarknaden som är "spot on":

Until it makes business sense for airlines to treat economy-class passengers better, they won't. Mr Meyerson argues that passengers' collective decision to prioritise bargains over comfort is a reflection of the decline of the first-world middle class—i.e., Spirit succeeds because it is "an airline that the downsized working class can afford." That may well be part of the reason. But perhaps the appeal of a bargain is the same it has always been: it looks like a really good deal, and by the time you realise what a bad product you've bought, it is too late to change your mind.

Tack Gulliver, du validerar det jag har försökt säga länge. Vi har till stor del oss själva att tacka för att upplevelsen har blivit sämre: vårt jagande efter en "bra deal". Absolut, finns det andra faktorer.
 

Dr. Miles

Expert
Tack Gulliver, du validerar det jag har försökt säga länge. Vi har till stor del oss själva att tacka för att upplevelsen har blivit sämre: vårt jagande efter en "bra deal". Absolut, finns det andra faktorer.
Då är det dags att posta mindre deals så att vi får bättre komfort i framtiden. :)
 
Toppen