Senaste nytt

Tips på resort i Brasilien?

Mr.T

Medlem
Hej,

Håller på att planera en resa till Brasilien över julen och behöver förslag på en riktigt schysst resort.

Har letat runt lite men då jag inte riktigt vet vilken ort man ska åka till har jag inte hittat något konkret alternativ. :confused:

Är tacksam för alla förslag! :cool:
 

Mr.T

Medlem
Är det orter eller resorter, för jag hittar inget med dom namnen? Vad tycker du om Bahia, verkar ligga en del resorts där?
 

palmen

Moderator
Buzios är en "stad" eller vad man vill kalla det
https://www.google.se/maps/place/Ar...!4m2!3m1!1s0x96550bc40c9ad9:0x28af1671de12ca2

Trevligt ställe men om jag förstod det rätt var priserna över jul/nyår samt karnevalen riktigt höga, kanske är så i hela Brasilien iofs.
Vi bodde på en pousada som låg i utkanten av stadskärnan, tog ca 5 minuter att gå in till "city", riktitg trevligt hotell men ingen resort. Har tyvärr ingen bättre info att ge om de resorts som finns i området.
 

EZE

Ny medlem
Du kanske bokat redan, men Morro de Sao Paulo utanför Salvador i Bahia är magiskt. Annars kanske Porto de Galinhas utanför Recife passar?
 

ulagun

Medlem
Du kanske bokat redan, men Morro de Sao Paulo utanför Salvador i Bahia är magiskt. Annars kanske Porto de Galinhas utanför Recife passar?

Håller 100% med om att Morro är bland de bästa ställena längs hela kusten som vi besökt. Vi bodde utanför själva samhället, Praia de Encanto och hade lugnt paradisiskt bad/slapparliv om dagarna. En skranglig buss tog oss in till stadkärnan nattlivet och god mat om kvällarna.
En perfekt semester. En klar fördel är att detta är många Brasilianares eget favorit ställe. Vi hamnade där genom en rekomendation av en familj i Ouro Preto.
Dessutom att passa på att spendera några dagar i Salvador där båtarna utgår ifrån, Intressant både kulturellt och historiskt, Tyvärr har Salvador bland högsta kriminaliteten i hela Brasilien. T.ex blev hustrun rånad på ett halsband på ett torg mitt under eftermiddagen.
 
Toppen