Senaste nytt

[Business class] Stockholm-Vancouver T/R, Virgin Atlantic, 13,840 SEK inkl. skatter

staff

Medlem
Satt och letade efter resor att kreditera till VA och snubblade över denna. Bra pris till västkusten. Lånar Dr. Miles format för deals.

Köpes senast 2014-MAY-30

[Business class] Stockholm-Vancouver T/R, Virgin Atlantic, 13,840 SEK inkl. skatter

ARN-YVR T/R
Flygbolag: Virgin Atlantic (VS) + British Airways (BA) eller SAS (SK) inom Europa
Kabinklass: Business class
Bokningsklass: VS: Z, BA: D, SK: J
Fare basis: ZLPEUSL
Pris: 9,788 SEK + skatter
Förköpskrav: Nej
Min/Max stay: stanna natten mellan lördag och söndag / 12 månader
Köpa senast: 2014-MAY-30
Gäller för utresa: mellan 2014-MAY-13 och 2014-OCT-20
Stopover: 75 EUR
Barnrabatt: 25% rabatt från baspriset
Återbetalning: Ja, mot 150 EUR
Ändring: Ja, mot 150 EUR per gång
Routing: Stockholm-(BA/SK)-London-(VS)-Vancouver

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Virgin Atlantic Upper Class
Upper Class Suites by Bomberman121, on Flickr

Upper class by Bomberman121, on Flickr

Recensioner av Virgin Atlantic Upper Class (Business class)

Poängintjäning:
Virgin Atlantic Z klass ger:
 
Last edited:

Morgan

Medlem
OT: men det ser väldigt trångt ut i nosen. Inte alls som man kan förvänta sig i business.

Nosen på 747 är Virgins bästa platser för par, så då är det positivt att de är nära varandra, notera dock att stolen längst fram är den där huvuden sticker upp, det är inte ytterligare en rad framför :)

Clubhouse erbjuder ju både klippning och a la carte-ätande, mycket bra lounge!
 

Morgan

Medlem
Notera Virgins utmärkta avbokningsvillkor även för kraftigt rabatterade biljetter!

OT: men det ser väldigt trångt ut i nosen. Inte alls som man kan förvänta sig i business.

Nosen på 747 är Virgins bästa platser för par, så då är det positivt att de är nära varandra, notera dock att stolen längst fram är den där huvuden sticker upp, det är inte ytterligare en rad framför :)

Clubhouse erbjuder ju både klippning och a la carte-ätande, mycket bra lounge!
 

Swisser

Medlem
Clubhouse erbjuder ju både klippning och a la carte-ätande, mycket bra lounge!

Har man fri hårklippning om man vill? Har någon testat och hur var resultatet?
 

Morgan

Medlem
Min poäng var att du rimligen väljer en annan plats om du reser ensam, nosplatserna är bland de mest populära så du kommer inte tvingas dit. När vi ändå pratar platser på Virgin 747 så notera att övervåningen på flera plan blandar economy och business så inte lika lugnt där uppe som i t.ex. BA:s Club World. längst bak i business class på nedre plan har de också en bar där det kan väsnas om man har otur.

Mer om platser på Virgin:
Virgin Atlantic and Virgin America Seat Maps

När det gäller klippning ingår "cleanse and trim" för herrar:
http://www.virgin-atlantic.com/cont...ormation/Clubhouses/LHR spa menu/lhr-hair.pdf

Se också:
London Heathrow Clubhouse spa | Virgin Atlantic
Lounge Review: Virgin Atlantic Clubhouse, London Heathrow: world's best lounge? - Airlines | flights | hotels | travel tech | style | apps - Australian Business Traveller
 

Dr. Miles

Expert
Frågan är väl då snarare varför man postar en bild på en produkt som uppenbart inte gäller för dealen. :)

Även om det inte var jag som har postat så tycker jag att det är en hård kommentar.
Det händer ofta för mig att göra "Copy&Paste" fel, så klandra inte staff för den sakens skull. Han/hon skrev själv att han/hon har lånat texten från min mall.

Om det är fel uppgift någonstans räcker det att påminna det vänligt, det är inte uppenbart för de flesta att veta om vilken flygplanstyp som används på en viss linje.
 

palmen

Moderator
Kommentaren var inte riktad mot trådstartaren utan den som väldigt snabbt poängterade för mig att B747 inte kör på Vancouver när jag tyckte det såg trångt ut.

Den enda bild som postats är den i första inlägget, hur din kommentar "Frågan är väl då snarare varför man postar en bild på en produkt som uppenbart inte gäller för dealen." inte kunde vara menat mot trådskaparen har jag ingen aning om. Och det var även samma person som trådskaparen som kommenterade att LHR-YVR flygs med en A346 och inte B747.

Nog med offtopic, bra deal och kul när någon annan hittar en bra deal och delar med sig av den och avlastar Dr Miles lite.
 
Toppen