Senaste nytt

Gratis MasterCard till AmEx?

Joakim

Medlem
Hej.

Om man har ett Eurobonus Diners kan man ju ha ett kostnadsfritt Eurobonus MC också.
Frågan är om samma sak gäller även om man har ett Eurobonus AmEx (och inte har ett Diners).

Någon som vet?
 

joemume

Medlem
Det är statusen hos SAS som avgör om det är kostnadsfritt eller inte, inte om man redan har ett kort hos ett annat kreditbolag.

Om du har Guldstatus hos SAS så kan du ha gratis Diners och MC, men AmEx kommer att kosta pengar från andra året (första året är ofta kostnadsfritt).
Det finns dock inget hinder att ha alla tre samtidigt, jag har själv haft så i flera år.
 

Joakim

Medlem
Jag var kanske otydlig ang att jag är EBB och har ett (betalt) EBDC med tillhörande (gratis) EBMC.
Frågan var om EBMC är gratis om man har ett (betalt) AmEx, på samma sätt som det är om man har ett DC.
Frågan uppkommer ju i o med att loungebesöken numera kostar pengar via DC och funderingen finns på att skaffa ett AmEx istället föt DC.
 

Joakim

Medlem
Ojdå, trodde att detta var allmänt känt.

Jag har ett Eurobonus Diners Club sedan ett par år och som EBB får jag ju betala årsavgift.
Förra sommaren fick jag ett erbjudande om gratis MC, och 5000 EBpoäng, vilket jag ju hoppade på.
Kommer inte ihåg dom exakta villkoren men har för mig att MC ska vara gratis så länge jag har DC. Jag har åtminstonde inte betalt någon årsavgift efter att jag fick det för 1.5 år sedan.
 

Ubbe

Medlem
Finns vad jag känner till inget erbjudande om fri mc när du har amex. hittar du motsatsen så posta här.
 

Jonas C

Medlem
En liten fråga i dumhet. Låt säga att man har alla tre korten, dvs DC MC och AMEX, finns det då möjlighet att betala kortens räkningar på varann för att på så sätt tjäna tre ggr så mycket poäng? Eller finns det en regel som förbjuder detta?
 

GVA380

Medlem
Jag var kanske otydlig ang att jag är EBB och har ett (betalt) EBDC med tillhörande (gratis) EBMC.
Frågan var om EBMC är gratis om man har ett (betalt) AmEx, på samma sätt som det är om man har ett DC.
Frågan uppkommer ju i o med att loungebesöken nuumera kostar pengar via DC och funderingen finns på att skaffa ett AmEx istället föt DC.

MC och DC ligger under SEB-kort och korten kan därför "bundlas". AMEX konkurrerar om kortkunder med SEB-kort varför intresset att samarbeta med årsavgifter mm nog är ljumt.
 
Toppen