Senaste nytt

Matkris på Radisson Blu Split Resort

Vi bor i en fin senior suite på RadissonBlu Split med utsikt över havet. Hotellet har fint spa och två pooler utomhus. Allt är bra utom maten, som påminner mest om en hygglig vägkrog. Vi har testat alla tre restauranger på hotellet, en annan vid stranden och en inne i Split. Ungefär samma nivå så felet är nog inte hotellet utan vi som har för höga förväntningar :)

Finns inga restauranger i närheten så det är 100 kuna för taxi t/r för varje måltid utanför hotellet. Med taxi utan barnstolar för dottern.

Vi har i halv panik kallat hit sembl som anländer imorgon med rätt kunskaper och en hyrbil :)

Vad tycker ni om maten i Split eller Kroatien i allmänhet? Tips?
 

Flygarn

Medlem
Jag har varit i Kroatien 2 gånger. En gång på 5-stjärnigt hotell och en gång på segelbåt. Tyvärr upplevde jag ingen bra mat någon gång och då körde vi all-in på Tripadvisor restaurangerna som låg i topp i lyx-segmentet.

Kroatien fantastiskt land för sol, bad och historia, men när det gäller mat så hamnar de näst sist utav de ländern jag har besökt. Sist hamnar Montenegro.
 

Senator

Moderator
Intressant då jag hade (till stor del) fantastisk mat i Dubrovnik och bra mat i Zagreb. Bra att ha en flexibel wingman i sembl som rycker in på kort varsel... Hade jag kunnat hade jag hakat på...
 
Va trist Martin Björnström. Det kan vara riktigt bra också - har bott på Valamar Lacroma i Dubrovnik som är ett ****+ konferenshotell. Mycker bra mat i hotellbaren, room service och förstklassig frukost. Hade för övrigt en bra vistelse i Kroatien så jag återvänder gärna.
 

MarSecLtd

Medlem
Restaurang Jez i Makarska. 5mil från Split längs kustvägen mot Dubrovnik, de har haft mycket bra seafood de gånger jag varit där.
 
A

Aurora

Guest
Så kjedelig. Håppas du har noen gode tips om restauranter i nærheten av hotellet? Jeg er utrolig kresen på mat og er livredd for å få matforgiftning - ergo er restaurantvalg en enormt viktig del av ferien... Dually noted at hotellets restauranter bare er å skippe når vi er der!
 

Pixel

Medlem
När vi var i området senast så bodde vi i ett hus i Kastela. Det är en liten by mellan Split och Trogir. Vi tyckte också att restauranger och atmosfären i Split var mindre bra. Vi åt nästan alltid på den lokala restaurangen Restoran Baletna ?kola - Konoba i pizzeria, Ka?tel Kambelovac .

Är man ute efter bra mat utan att det skall vara fint i kanten så är det ett bra tips med väldigt trevlig miljö vid havet. Portionerna är väl tilltagna. Inne i Trogir finns det en hel del trevliga ställen i en betydligt trevligare miljö än i Split. Båtarna längs kajen är inga småsaker precis. Lokalbussen går hela vägen och är snabbt och billigt.
 

Henrik_B

Medlem
Rustikt! Skippa fine-dining i Kroatien. Grillad bläckfisk eller annan fisk- och skaldjurstalrik. Sköljes med fördel ned med Ošulsko eller annan lokal öl. Erbjuds vi de flesta mindre restauranger i Split.
 

wenne87

Medlem
Restaurng Jeny i Tucepi, dit de flesta åker om de ska ha något ut över det vanliga ner över kusten. Utnämnd till en av de absolut bästa restaurangerna i Kroatien!
 
Toppen