Senaste nytt

Taxi i Bryssel

Holloman

Medlem
En gång i tiden var jag i Bryssel titt som tätt. Nya jobb har gjort att jag inte varit där på 12 år. Nu är det dock dags att åka ner på en intervju. Sist jag var där vill jag minnas att taxi i Bryssel inte accepterade kreditkort. Har de kommit in i 2000 talet och tar kort numera?
 

Tockstew

Medlem
Det har de iaf officiellt men det finns inga garantier. Se till att ha cash! Från flygplatsen större sannolikhet till kortbetalning dock.
 

Agö

Medlem
Haha. Taxi Verts och Taxi Bleu som får köra i Bryssel är inte sugna på kreditkort. Fråga innan du sätter dig i bilen. Normalt ligger kortläsaren under reservdäcket. Från flygplatsen ska det gå bra, se dock till att det inte står på rutan att de inte accepterar kort. Tillbaka till flygplatsen bokar du med fördel Taxis Autolux, Taxis Autolux.

Glöm inte att Über finns i Bryssel. Sedvanliga protester mot bolaget dock.
 

lowflyer

Medlem
Absolut inga som helst garantier för att dom tar kort! Cash is king i Europas u-huvudstad.
I de fall dom faktiskt tar kort så är det oftast gammal karbonpappersmaskin som gäller.
HELT otroligt! Men tyvärr sant.
 

Holloman

Medlem
Låter som om inte mycket ändrat sen sist jag var i krokarna. Minns att vi beställde en taxi via receptionen på vårt kontor i Holland med specifik order att det skulle vara en taxi som tog kort. När taxin kom var första kommentaren "jaha vill ni betala med kort, då måste vi åka förbi vårt kontor och hämta upp kortläsaren" (den gamla karbonmaskinen).
 
Det har väl blivit bättre, men Belgien är ju fortfarande ett u-land på kortfronten... Dessutom brukar det ju vara hopplöst att få tag i en taxi i rusningstrafik.
 

fcx

Medlem
OT men min senaste taxiresa där var som något som kunde varit hämtat ur Fawlty Towers. Till slut stod vi stilla vid en leråker. Föraren pekar och skriker om att åka åt ett håll. Hans fru, som satt i passagerarsätet, pekade och skrek om att åka åt ett annat håll. GPS:en pekade och skrek om att åka åt ett tredje håll. Själv satt jag i baksätet och bara skrattade åt eländet.
 
Toppen