Senaste nytt

Thai Airways Boeing 787 Dreamliner - Vilka stolar?

palmen

Moderator
Var precis inne och tittade till mina bokningar inför kommande resa i höst och fick en liten överraskning.
Istället för att flyga A380 mellan Tokyo och Bangkok så kommer det bli en Boeing 787. Lite plåster på såren för att USDM sabbade min bokning där jag bland annat blev av med ANA B787. Får se om det blir ett uppköp eller inte med denan förändring av flyg. Sen måste man väl få till att flyga business på en A380 någon gång, än så länge har jag bara lyckats med konststycket att testa Economy och First (avdelning dagens ilandsproblem).

Vad jag förstått kommer de att ha senaste modellen av business ombord, någon som testat den och har någon input?
Är det samma typ av stol som de har på A380?
 

staff

Medlem
Skrev detta för ett tag sedan: Thai börjar flyga Boeing 787 Dreamliner till Australien i juli - BusinessClass.se

Den 1:a augusti öppnar man nästa rutt till Tokyo Narita (NRT). Flight TG640 lämnar Bangkok 22:10 och anländer nästa dag 06:20 i Tokyo. Returen går 11:00 med landning 15:30 samma dag i Bangkok.

Dessvärre flyttat till 1 september nu: Thai Airways Boeing 787 inaugural flights Perth Tokyo - Flights | hotels | frequent flyer | business class - Australian Business Traveller

Dock kommer den första kärran gå 3 dagliga rotationer på BKK-Chiang Mai i juli och därefter till Manila.
 
Jag har en bokning från BKK till Narita den 2/10 och det står fortfarande A380 på den. Nyligen ändrad från B747. Morgonflygning 7.35. Har inget emot om det blir 787 till Tokyo för hemresan över Osaka till BKK blir med A380 så då blir det premiär med två nya plan.
 

Dr. Miles

Expert
Det ser ut som premiärflyg är till Chiang Mai fr o m 2014-JUL-08, inte till Perth fr o m 2014-JUL-01 som planerat, enligt Airlineroute.net.

THAI Boeing 787 kommer att opereras på följande linjer

  • Bangkok - Chiang Mai: mellan 2014-JUL-08 och 2014-AUG-31
  • Bangkok -Manila: mellan 2014-AUG-08 och 2014-AUG-31
  • Bangkok - Perth: fr o m 2014-SEP-01
  • Bangkok - Tokyo Narita: fr o m 2014-SEP-01


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Update as of 15MAY14: THAI Revises Planned Boeing 787 Operations from July 2014 | Airline Route

Personligen tycker jag att det är helt rätt att de börjar med korta inrikes flygningar. Det är lätt att transportera reservdelar/tekniker snabbt vid eventuella strul.
De kommer att köra 3 flighter dagligen till/från Chiang Mai me 787 och på det viset kan de träna många kabinpersonal också.
 

palmen

Moderator
Då lär jag få ny ship change på NRT-BKK i så fall, står dock fortfarande B787 när jag tittar bokningen. Går man in och försöker boka en biljett på thaiairways så står det dock B747 så jag antar att det blir ytterligare en chans på att få upper deck :)
 

staff

Medlem
Förvånad att man valde att köra på B/E Aerospace Diamond (som United och Air China) istället för att fortsätta på Sogerma Solstys som i deras 77Wor och A380.

539292199db844c4a6a04b38767f2254-thai-787-business-class.jpg
Källa: ThaiAirways Instagram
 
Toppen