Senaste nytt

SAS till Thailand eller Florida , Önskar hjälp med biljetter i höst

JimmyH

Medlem
Har möjlighet att få vouchers som enbart gäller på SAS egna plan så behöver lite hjälp att hitta en lämplig höstresa gärna långt bort , kan även tänka oss andra alternativ så fritt fram att vara kreativa så länge det är med SAS :)

Datumen är inte så hårda , finns det något kul förslag över Jul/Nyår så kan jag tänka mig lägga ett par tusen till per person.


Varifrån vill du börja din resa? Stockholm alternativt Göteborg
Var är din destination? Thailand eller Florida
När vill/behöver du resa ut? 26 - 30 september
Hur länge vill du vara borta? ca 3 veckor
Hur många personer som skall resa? 2 vuxna och 2 barn som är 12,12 år
I vilken kabinklass? Vad som helst
Med vilka flygbolag vill du flyga med? SAS (egna plan) på huvuddelen av sträckningen då resan ska betalas med vouchers
Vad är din budget? (per person) max 8.000 SEK per person


Mvh
Jimmy
 

vega

Medlem
Jag flög Stockholm - Chicago -Tampa i påskas och försökte delbetala resan med SAS voucher. Hade hoppats att det skulle gå att betala ARN-ORD delen med voucher och betala för resterande del som var codeshare, men det gick inte. Det enda alternativet hade varit att boka två separata resor, dvs.om du ska till Florida behöver du alltså boka SAS flyget (till EWR, ORD eller IAH) på en separat biljett och sedan köpa flyget ner till Florida på en annan biljett
 

AABack2ARN

Medlem
Och genom att boka separata biljetter utsätter du dig för en hel del risker (som iofs kan vara värda det om man är medveten om dem). Läs gärna olika trådar här på forumet innan du gör en sådan bokning om du känner dig osäker.
 

flapps

Medlem
Vi fick också ett gäng vouchers så vi bokade Oslo-New York sen vidare till Miami på annan biljett. Som andra också skriver så kan det ju bli strul så därför stannar vi en dag i New York för att dra tidigt till Miami dagen efter istället ..

/flapps
 

JimmyH

Medlem
Tack för svaren, NY har vi precis besökt men Chicago några dagar skulle ju kunna funka :)

Inga tips om Thailand ? Kolla man SAS linjenät så finns ju Bangkok med men när jag säker på biljetter så flygs dom av Thai Airways enbart ??
 

TheEagle

Medlem
Annars kan du spara voucherna och resa via MAD med IB för 3500 kr till MIA. Utresa torsdagar och söndagar med övernattning i MAD på utresan. Återresa onsdagar och lördagar.
 
Toppen