Senaste nytt

Etihads service imponerar igen...

Alx

Medlem
Jag skulle idag boka in en bonusresa åt mig och sambon med mina intjänade Etihad Guest miles. Av någon outgrundlig anledning hängde sig själva bokningen och jag fick ett felmeddelande som sa att jag skulle ringa kundtjänst då systemet misslyckats med att genomföra bokningen. Inget ovanligt i det så jag försökte igen. Då fick jag ett felmeddelande att jag saknade antal nödvändiga miles. Med andra ord hade miles dragits vid det första bokningsförsöket.

Jag ringde till kundtjänst som svarade på EN signal! (Gold status). Efter lite knappande konstaterade personen jag talade med att hon var tvungen att rådgöra med en supervisor. Tyvärr ledde inte det fram till en optimal lösning då deras gemensamma lösning var att be om en refund av både miles & cash så att jag kan pröva att boka igen inom några dagar. Trots den uppenbara risken att platserna inte finns kvar då så insåg jag att det nog trots allt var det enda sättet att komma framåt. Så jag tackade för hjälpen och la på.

Döm om min förvåning när supervisorn 20 minuter senare ringer upp mig och är jätteglad över att ha kommit på hur de kan lösa det hela på ett annat sätt för att säkerställa att biljetterna finns kvar när mina poäng har kommit tillbaka. Hon hade nämligen blivit nyfiken på vad det faktiskt var som hade gått snett. Hon kunde inte hitta något direkt fel. Allt såg ut som vanligt, bortsett från att den automatiska biljetteringen helt hade uteblivit och vägrade låta henne biljettera själv. När hon tittade på aktuell sträcka så upptäckte hon att systemet hade släppt tillbaka "mina" biljetter fritt för vem som helst att boka så hon tog de och kommer att hålla de åt mig på något sätt och lovade att ringa mig på måndag morgon för att manuellt se till att miles & cash dras rätt och att bokningen verkligen går igenom som den ska.

Toppenservice Etihad!
 

Alf

Medlem
Snyggt jobbat. Himla trist att det i stort sett är omöjligt att boka Etihad med USDM poäng.

Jag lyckades en gång via AA:s agent i Stockholm, TAL Aviation, som för övrigt var en suverän agent för AA som alltid kunde få till bra lösningar. Tråkigt att AA slutade med detta samarbete. En del av personalen hade tidigare jobbat på AA svenska kontor på den tiden AA flög på ARN och hade därför stor erfarenhet av AA.
 

Alx

Medlem
I min stora förvirring av positiv överraskning tack vare den otroligt handlingskraftiga och trevliga supervisorn så glömde jag ju att skriva hur förvånad jag också blev när jag skulle boka biljetterna och såg hur lite Etihad tar betalt för miles & cash. Att köpa ca. 27.000 miles kostade ca. 2.000 SEK!!! Det måste ju vara bland de billigaste miles man kan köpa? Synd att man "bara" kan köpa maximalt 25% för cash.
 

Alx

Medlem
Wow! En människa som är nyfiken på sina kunders problem! Tänk vad det kan göra för servicen...

Exakt! Det gjorde ju hela skillnaden. Ett klockrent exempel på när någon lyckas vända något som egentligen är negativt till något mycket mycket positivt!

Just den sortens nyfikenhet och genuina vilja att lösa problem är ju tyvärr mycket sällsynt. Trodde faktiskt aldrig att jag skulle råka på det hos ett Gulfbolag. Så där blev jag ännu en gång påmind om att inte dra alla över en kam. :D
 
Toppen