Senaste nytt

New York (Manhattan) med barn (6 och 9 år)

Loffe

Medlem
Hej på er reserävar. I början på maj nästa år (2015) tar jag klivet in bland 40-åringarna och vi är sugna på att fira denna högtidsdag i NYC. I dagsläget ligger planen som sådan att resa ut på en onsdag och hem på söndag (4 nätter). Vi i sammanhanget är jag, min fru och våra två barn (flicka 6 år, pojke 9 år). Ni som rest med barn till NYC, vad har ni för tips på boende, aktiviteter, matställen med mera?

Jag själv är den ende i familjen som varit i NYC förut (3 ggr, korta vistelser) så jag har gjort en del av de klassiska siterna, men kan absolut tänka mig t.ex ESB igen för barnens skull. Budgeten för boende tänker vi oss är runt 450 USD per natt. Min kära fru har aviserat att för hennes del så vigs en dag oavkortat till Macys vid Herald Sq så tips på aktiviteter för en vuxen med två barn tas tacksamt emot :) Bring it on!
 
Last edited:

henrik l

Medlem
Var där i maj förra året med samma ålderskategori och ungefär samma längd på vistelsen. Vädret var si så. Knäckte några muséem, Empire state building, när dom öppnar, båttur förbi bl a frihetsgudinnan, plus en del prommnerande. Gjorde väl inga typiska barnaktiviteter, men jag kommer ihåg att ett av muséerna hade några barnaktiviteter som uppskattades. Tyvärr spöregnade det när vi gick igenom Central park, men vi såg lite av den:D
 

Ghoose

Medlem
Bra idé Loffe, gjorde liknande trip med mina barn (då 5&9) för 2 år sedan och det var väldigt uppskattat.

Rekommenderar att ni bor nära Times Square, både för att det är nära Toys R Us men även att det är lätt att ta sig in med flygbussen och tillbaka. Sedan är det ju en fin liten promenad på 10min till Macys. ;)
Tips är att kolla löpande på tex Hilton för att se när de kör kampanjer. Vi hittade för 169$/natt för 4 i ett väldigt stort rum.

Vi gjorde följande med barnen:
* Empire State Building
* Frihetsgudinnan
* Ground Zero
* Museum of National History
* Central Park promenad +eventuellt zoo't

Sen finns det ju några coola tema restauranger, tex Ninja (coolt om man gillar sushi) och Jekyll & Hyde (så där om man inte gillar läskiga uppträdande hela tiden). Sist men inte minst så bör ni äta på The View vilket var väldigt uppskattat av hela familjen.

Vill också slå ett slag för Gospel Brunch på Marcus Samuelssons "Red Rooster" i Harlem på söndagen.

Det var iaf några förslag,
 

Loffe

Medlem
Museer är faktiskt, tro det eller ej, mycket uppskattade av våra barn. Ninja låter som ett schysst ställe då alla gillar bra sushi. Tar tacksamt emot fler tips. Kan tillägga att jag är CCG och bodde på Martinique för två veckor sedan, hotellet imponerade väl inte direkt gentemot priset.
 

fcx

Medlem
Intrepid-museet kan vara av intresse. Hade jag fått besöka det när jag var i den åldern hade jag aldrig gått därifrån...

Central park kan man lätt bränna en halv dag på, men är barnen ointresserade blir det mer pina än njutning. Början på maj är precis före turistsäsongen = bättre chans till bra priser. Dock är vädret lite oförutsägbart.
 

jol

Medlem
John's Pizza på 44:e gatan ligger i en gammal katedral och är rätt coolt ställe. Bra NY-pizza tycker jag
 

palmen

Moderator
Intrepid-museet kan vara av intresse. Hade jag fått besöka det när jag var i den åldern hade jag aldrig gått därifrån...

Central park kan man lätt bränna en halv dag på, men är barnen ointresserade blir det mer pina än njutning. Början på maj är precis före turistsäsongen = bättre chans till bra priser. Dock är vädret lite oförutsägbart.

Kan bara hålla med om The Intrepid Sea, Air & Space Museum. Det förutsätter ju dock att barnen är intresserade av flygplan, hangarfartyg, ubåtar, rymdfärjor. Gjorde Concorde-turen vilket var grymt, barnen kommer nog inte förstå storheten i det dock, jag blev nog mer som en 7-årign på julafton :)
The Intrepid Sea, Air & Space Museum
 

Totopez

Medlem
Jag var där med familjen i somras. Den åttaårige sonen tyckte att Museum of Natural History var bäst på hela vistelsen, särskilt efter att ha värmt upp med att se Natt på Muséet hemma.

I övrigt gillade barnen Top of the Rock för utsikten över Central Park, Staten Island-färjan för vyn, Magnolia Bakery för cupcakes och Toys R Us för allt i hela världen.

Vi bodde på Staybridge Suites på 40:e, familjerum med två King-size sängar, bra frukost ingår och brukar gå att hitta bra priser.
 

Alx

Medlem
Som deltidsboende i stan är min bästa rekommendation att promenera runt en hel del om vädret tillåter det. New York upplevs till stor del på gator, torg, vattnet och i parkerna oavsett ålder. Brooklyn brigde är inte dumt en solig dag. Likaså Central Park och High Line. Alla tre ställena ger barn en möjlighet att springa runt lite fritt. Med reservation för att man måste se upp för cyklister på Brooklyn bridge.

Men glöm inte bort att man lätt går betydligt längre än man tror. Trötta inte ut barnen alltför mycket på en och samma dag. Det är alltid användbart att ha Uber-appen i mobilen för en seriös och pålitlig taxi. Alternativt ett laddat MetroCard för subway/bussarna.
 

Ghoose

Medlem
Tänk på att boka bord i tid bara: NINJA NEW YORK Restaurant, Finest Japanese Cuisine & The View NYC | New York?s Only Revolving Rooftop Restaurant

Ett tips när det kommer till Museum är att se till att de har med sig "Night at the Museum" att titta på.
American Museum of Natural History Vi lade 4-5h här och hann inte gå igenom allt ändå. Frivillig entré avgift.

Håller med om att strosa runt är en del av upplevelsen, ta med bra skor ;)

Mina barn pratar fortfarande om våra resor till NYC och IAD, de fick verkligen många intryck och upplevelser med sig.

//Ghoose
 
Toppen