Senaste nytt

SAS presenterar vinterprogrammet 2014-2015

Redaktionen

Medlem
Redaktionen tipsar:

Det är sju nya linjer som tillkommer när SAS idag presenterar sitt trafikprogram för vintern 2014-2015. Fyra av linjerna går till semesterdestinationer i Spanien men det tillkommer även tre andra linjer, två från Oslo och en från Göteborg. Fler linjer till Spanien Fyra nya linjer tillkommer till Spanien och de populära semesterdestinationerna Malaga och Las […]

Läs hela artikeln och kommentera på vår förstasida
 
Ser ut som det blir LN-RKP som kommer ta de nya tisdags- och onsdagsavgångarna från Oslo till New York, eftersom de är uppsatta med A340-300 på SAS-hemsida.
 

ekf

Medlem
GOT-GVA direkt är en höjdare i vinter. Skönt att få en direktlinje med ok tider, så slipper SN slarva bort skidorna :)
 

Palazzi

Medlem
Hoppas det bär sig.

GOT-GVE har ju rejält hård konkurrens med SWISS lågprisavgångar. För den med status inom A* får man resa med väska (eller skidor) för ca. 450kr T/R.

Annars är jag lite trött på allt Spanienfokus, men det är ju inte SAS fel. I lilla Västerås fanns underlag för fem direktlinjer med FR till Spanien, av totalt sex linjer.... Man kunde ju önska att "Svensson" ville ha lite spridning på sitt resande, även om jag inte skulle nyttja FR oavsett.
 

NotRyan

Medlem
Hoppas det bär sig.

GOT-GVE har ju rejält hård konkurrens med SWISS lågprisavgångar. För den med status inom A* får man resa med väska (eller skidor) för ca. 450kr T/R.

Annars är jag lite trött på allt Spanienfokus, men det är ju inte SAS fel. I lilla Västerås fanns underlag för fem direktlinjer med FR till Spanien, av totalt sex linjer.... Man kunde ju önska att "Svensson" ville ha lite spridning på sitt resande, även om jag inte skulle nyttja FR oavsett.

Att det finns många avgångar från Stockholm till Spanien är på ett sätt bra då vi får billiga biljetter i Plus till EU3 :)

I längden så kanske det skulle vara hälsosammare om fulflyget försvann ja.... Gärna konkurrens mellan "riktiga" flygbolag där man konkurrerar med komfort och pris och inte enbart med lågt pris.

Skandinavien behöver ett starkt SAS, i konkurrens med TF, AY, AF, KLM, LH, BA etc....

Mvh
/NotRyan
 

AABack2ARN

Medlem
Jag kan tycka det är lite tjatigt (falskt) att SAS skryter om alla sina nya linjer.

GOT-GVA utförs på lördagar under 8 veckor. Dvs 8 flygningar tur och retur! Det finns adhoc-serier som är betydligt mer långsiktiga än det! Men återigen visar det att SAS är trogen sin strategi och ser Norwegian som sin konkurrent. Kvantitet i antalet linjer smäller högre än kvalitet.

Men det är så klart om man jobbar på det sättet kan man snabbt komma upp i 100-talet nya linjer.
 

MarcusC

Medlem
Hoppas det bär sig.

GOT-GVE har ju rejält hård konkurrens med SWISS lågprisavgångar. För den med status inom A* får man resa med väska (eller skidor) för ca. 450kr T/R.
.
Ja Swiss körde väl både lördag och söndag med hyggliga tider från GOT. Testade i C en gång, ypperligt. Dålig beläggning dock så frågan är har Swiss bekräftat de kör till vintern igen (hoppas).
 
Toppen