Senaste nytt

Tillgång på bonusbiljetter med Qatar Airways

Morgan

Medlem
Tittar man kommande veckorna finns det väldigt god tillgång på bonusbiljetter för Avios till och från Doha från Stockholm (i business class). Tittar man däremot i sommar finns det bara enstaka dagar.

Är det för att det är högsäsong då eller tror ni att man kan hoppas att platser kommer släppas närmare avresa?

Doha-Stockholm för 25000 avios i Business Class är ju väldigt prisvärt och går att kombinera med kort flyg för pengar till t.ex. Dubai eller Oman.
 

Mr.T

Medlem
Jag har kollat, och jag har märkt att Qatar har som regel att släppa mellan 1 - 4 platser, i business, 31 eller 30 dagar före avgång.
 

ACervin

Medlem
Jag ligger och spanar på CPH-DOH kring den 29/6. Inget tillgängligt ännu, men tittar jag på de närmsta 2 veckorna ser tillgängligheten hyfsad ut. Man får intrycket att de släpper awardplatser sent.
 

Mr.T

Medlem
Förutsatt att det inte är helt fullt, tror jag att de kommer släppa någon/några stolar i slutet av maj.
 

EricT

Medlem
Ja QR har ok platstillgång nu. BA är katastrof. Jag rekommenderar verkligen ingen att använda BAEC längre pga detta. Tråkigt men sant.
 

Dr. Miles

Expert
Det kanske bero på att US Airways är med i oneworld (det går att köpa miles billigt och i praktiken kan man köpa miles utan tak), eller British Airways Executive Club Gold medlemmar eller uppåt reservbokade många bonusresor innan BA införde avbokningsavgift även för BAEC Gold?
 

Dr. Miles

Expert
Om jag får gå tillbaka till trådens ämne, så finns det en hel del platser på Qatar Airways flygningar på Stockholm-Doha fram till 2014-DEC-11 men runt jul & nyår är det svårt att hitta platstillgångar.
I november 2014 finns det Business class award plats på nästan alla datum. Ofta 4 platser.
 

Homer

Medlem
Trist att höra nu när man plötsligt är OW poängguru tack vare USDM.


Jag skulle vilja säga att för den som är vad vid SAS platstillgång så framstår det nog som
fantastiskt bra, här NYC i First över jul/nyår, många datum finns det dessutom plats på 9-10 avgångar.

BA JFK.jpg
 
Toppen