Senaste nytt

När laddar SAS flighter för S15?

agehall

Medlem
Jag ligger och försöker hitta platser med SAS i slutet av mars 2015. Det lustiga är dock att det inte verkar finnas flighter laddade efter 28/3 2015. Jag har testat lite olika rutter, som ARN/CPH-ORD/IAD men det finns helt enkelt inga flighter laddade.

Nog för att jag är ute i väldigt god tid, men jag har aldrig haft problem att boka 330 dagar i förväg förr och jag kunde förstå om det var EN rutt som inte hade flighter, men nu verkar det ju som att inga flighter finns laddade, inte ens shorthauls.

Någon som har en bra ide om när jag kan förvänta mig att SAS laddar sina flighter?
 

011430121

Medlem
Jag har alltid trott att det var 330 dagar, men efter den 28/3 2015 så är det sommar tidtabellen som gäller, så när den är klar kanske det kommer att kunna bokas 330 dagar framöver igen
 

FF#1

Medlem
Aha, det var därför jag inte hittade några platser alls när jag sökte en resa här om dagen, funderade inte närmare över det men då förstår jag.
 

AABack2ARN

Medlem
Mycket märkligt. Och som du säkert redan verifierat är de inte synliga i ExpertFlyer heller. Verkar helt enkelt som SAS inte laddat upp S15. Vet de något som inte vi andra vet? Eller är de fullt upptagna med att hitta på nya engångsdestinationer för vintersäsongen och samtidigt marknadsföra hur måna nya linjer de öppnar ;)
 

agehall

Medlem
Japp, har även kollat "enklare" rutter som ARN-FRA men inget dyker upp. Det är ju jättemysko.
 

AABack2ARN

Medlem
Jag håller med. Jag kollade drygt 10 olika destinationer inom Europa och Nordamerika i ExpertFlyer. Inte en (1) SK-flight fanns med. Tänkte inte på att kolla inrikes men skulle ha svårt att tro att de fanns med om alla andra flighter saknas.
 

agehall

Medlem
Näe, det verkar ju som att det är något generalfel.

Funderar på om man ska ringa och fråga, men vad kan supporten göra - ingenting i bästa fall...
 
Toppen