Senaste nytt

Ombokningar i sista minuten

MarcusC

Medlem
:rolleyes:Hade en liten "spännande" resa igår ; ursprungligt GOT-CPH-LHR, fick lite mystiska SMS nån timme före avgång, där det även däk up en flight till ARN.....framme på Landvetter var CPH flighten försenad ( senare inställd / pga dåligt väder/åska i CPH)...jag talade med check in disken och det visade sig jag var ombokad via ARN. 15 minuter till SK164. Det var lite strul med biljetter, men fick boarding kort på SK164. Vid ankomst ARN var det mera strul, man hade inte checkat mig hela vägen och flighten till LHR var stängd......check in ringde gate som sa flighten var stängd, gick till service centret för att be att bli ombokad till BAs kvälls flight istället...service center ringer igen till gate och då fick de besked vi skulle försöka hinna med ( mkt pga 2 andra passagerare från GOT med incheckat bagage).... Framme vid flighten hade man tekniker där som bytte lysrör i cockpit. Så lite synd check in / gate / flight inte kommunicerar lite bättre. Sedan lite märkligt GOT inte kunnat förvarna ARN att vi var på väg och bett dem checka in oss eftersom vi var ombord ?!

Bra att SAS är proaktiva på ombokningar, men hde inte skadat med ett SMS som bekräftade man var ombokad till ?!.
 

Jacob

Medlem
Haha, vilket virrvarr....

Min erfarenhet är också att SAS är väldigt snabba på att boka om, exempelvis vid missade anslutningar. Det brukar oftast vara klart redan när man landar.
Men har aldrig fått några SMS eller liknande om ombokningarna. Mobile checkmytrip är dock alltid händigt att använda.
 
Toppen