Senaste nytt

Kan man kombinera 2-4-1 och points+cash?

Molle

Medlem
Vet att det avhandlades några sidor bak (sida 25) men förstod inte riktigt. Kan man kombinera points+cash med AMEX 2-4-1? Det går inte va? Tänkte flyga ARN-SFO i C i september/oktober någon gång. Är Diamond om ca 4000 poäng (en månad ungefär) och funderar på hur jag ska lägga upp det.

Någon som vet vad det blir för bokningsklass med points+cash? Blir biljetten möjlig att uppgradera via OT eller för poäng om jag köper PLUS eller GO?
 

NotRyan

Medlem
Vet att det avhandlades några sidor bak (sida 25) men förstod inte riktigt. Kan man kombinera points+cash med AMEX 2-4-1? Det går inte va? Tänkte flyga ARN-SFO i C i september/oktober någon gång. Är Diamond om ca 4000 poäng (en månad ungefär) och funderar på hur jag ska lägga upp det.

Någon som vet vad det blir för bokningsklass med points+cash? Blir biljetten möjlig att uppgradera via OT eller för poäng om jag köper PLUS eller GO?

2-4-1 kommer inte att fungera då det är vanliga bokningsklasser

i Business så är det helt vanliga Z och D som används, detsamma gäller i Plus och Go, vanliga klasser används. Lägre klasser kommer därmed att kunna OT-uppgraderas.

Mvh
/NotRyan
 

fcx

Medlem
Vet att det avhandlades några sidor bak (sida 25) men förstod inte riktigt. Kan man kombinera points+cash med AMEX 2-4-1? Det går inte va? Tänkte flyga ARN-SFO i C i september/oktober någon gång. Är Diamond om ca 4000 poäng (en månad ungefär) och funderar på hur jag ska lägga upp det.

Det går inte att kombinera 2-4-1 och points+cash

Någon som vet vad det blir för bokningsklass med points+cash? Blir biljetten möjlig att uppgradera via OT eller för poäng om jag köper PLUS eller GO?

Jag vet inte vad det blir för bokningsklass. När jag testade just fick jag E, S och D på M, Y och C respektive, men det kanske beror på inventory också? Att uppgradera med poäng är ingen bra deal. Som diamant är det samma poängkostnad att boka rätt från början jämfört med att uppgradera. Dessutom får du inga poäng tillbaka på den uppgraderade delen, så EBD går med förlust på ett sådant upplägg.

OT funkar ju på ett annat sätt. Min spontana gissning är att det förmodligen funkar, men bara pga av att IT-sytemet inte kan spärra en sådan OT. Men återigen, det är förmodligen bättre utväxling av poängvärdet att boka rätt från början och betala allt med poäng.
 
Toppen