Senaste nytt

Hjälp mig hitta biljetter Köpenhamn-Singapore!!

FLarsson

Medlem
Hejsan allihopa! När har det blivit så att jag ska på en utbytestermin i Singapore till hösten och måste därför nu hitta ett trevligt sätt att ta mig dit. Har funderat på den del olika möjligheter och vill nu få era tankar och idéer på hur jag ska ta mig dit.

Det jag funderat mest på var om jag skulle kosta på mig att åka business på i alla fall ett av hållen, blev därför medlem i Life Miles för ett par månader sedan och får i så fall utnyttja 100%-kampanjen de har för närvarande. Fördelar med business (med Life Miles), förutom de uppenbara som komforten och upplevelsen i sig för en som aldrig flugit business innan, är det extra bagaget och att enkelresa är 50% av ToR-kostnaden.
Något jag skulle vilja testa på, i alla fall på något av hållen, är Singapore Airlines business class och att flyga en A380, kanske även kombinerat. Har kollat en på Life Miles och har hittat via Paris och Zürich (A380) med Singapore Airlines på lämpliga datum.

Att boka två enkelresor känns som det bästa (mest flexibla) då jag vill hålla hemresedatumet ganska öppet. En ToR-biljett måste vara därför vara ombokningsbar för hemresan, om det ens är möjligt att ändra en redan på börjad resa? Därför känns Life Miles även i detta fallet som ett bra alternativ med två enkelresor.

Ska jag åka ekonomi är det för den låga kostnaden och för att det inte finns några lockande business rutter tillgängliga. Det skulle också kunna ge några poäng till mitt EB-konto. Har letat väldigt enkelt efter enkelbiljetter till Singapore och som billigast hittat för ~4 300 SEK med Etihad och 4 700 med Turkish (borde ge lite EB-poäng).

Detta är alltså mina funderingar på vad jag kan göra med min resa. Hoppas ni förstår vad jag är ute efter och kan ge mig några tips på hur det kan bli bättre eller förslag på andra möjligheter/deals.

Reseinformation:

1. Varifrån vill du börja din resa?
Köpenhamn
2. Var är din destination?
Singapore
3. När vill/behöver du resa ut?
28-30 juli (tidig terminsstart i Singapore!)
4. När vill/behöver du komma hem?
Vet ej riktigt, december någon gång
5. Hur länge vill du vara borta?
4-5 månader
6. Hur många personer som skall resa?
En
7. I vilken kabinklass?
Business, alternativt ekonomi
8. Med vilka flygbolag vill du flyga med?
Star Alliance, gärna Singapore Airlines
9. Vad är din budget? (per person)
Business - motsvarande ToR med Life Miles till sydostasien (miles+cash) (~13000 SEK) + skatter och avgifter (vad det nu kan landa på, någon som vet?).
Ekonomi - så billigt som möjligt.
10. Vad är det viktigaste för dig?
Möjlighet att testa på Singapore Airlines och A380
11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen?
Behövs ej
 
Hvis jeg var dig ville jeg hoppe på lifemiles, Turksih billigste klasser giver ikke point til EuroBonus.

PS. Hvad venter du på!? Singapore Airlines slipper ikke ret mange awardsæder så hvis du har fundet noget der matcher så book book book. :D
 

jumbooze

Medlem
Och med LifeMiles så kan du ju boka enkelresa så är det ju bara att boka som föregående talar säger :D
 

staff

Medlem
Direktflighten fran CPH har samma stol som pa A380, sa det ar det smidigaste alternativet. Annars kan du routa via London for att testa deras nya C-produkt pa utvalda 77W-flighter.
 

Charlie D

Medlem
Direktflighten fran CPH har samma stol som pa A380, sa det ar det smidigaste alternativet. Annars kan du routa via London for att testa deras nya C-produkt pa utvalda 77W-flighter.

Vad är det för skillnad på C-produkten på 77W-flighter påLondon-rutten jämfört med C-produkten på CPH-rutten??
 

FLarsson

Medlem
Tack för era svar.

Vet ni hur det fungerar om man kommer in med enkelbiljett. kan man bli nekad inresa/kliva på planet?
 
Toppen