Senaste nytt

Hjälp med Australien över nyår

nilsson

Medlem
Då var det bestämt att det blir nyår i Sydney varefter min syster och man åker på smekmånad medan vi andra dricker vingårdar. Det verkar gå att få till finair för ungefär 30'000 per person. Går det att få bättre än så? Ska man börja titta på gruppresor?

Varifrån vill du börja din resa? Stockholm.
Var är din destination? Sydney
När vill/behöver du resa ut? Efter jul, men i tid för nyår. Så 26-29 december.
När vill/behöver du komma hem? 2.5-3 veckor senare, så bortåt den 12:e Januari.
Hur länge vill du vara borta? 2.5-3 veckor
Hur många personer som skall resa? 5 personer
I vilken kabinklass? Utgångspunkten är 5 i business. 2 kan välja att ta economy om det blir för dyrt.
Med vilka flygbolag vill du flyga med? Inga begränsningar, om standarden är bra.
Vad är din budget? (per person) Det här är nog svåraste frågan. Det handlar mer om value for money skulle jag säga.
Vad är det viktigaste för dig? En bra upplevelse.
Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Stop overs är helt klart tänkbara (till och med uppskattade), men inget att optimera mot.
 

staff

Medlem
Tips: boka boende så snart ni kan. Sydney är dyrast i världen när det gäller hotell över nyårshelgen. Vad ni än gör - boka i tid!

När det gäller flyg så kan jag rekommendera THAI's premium econ-deal från Skandinavien. Då sitter nu i J-kabinen mellan Skandinavien och Bangkok, medan resan mellan BKK och SYD bokas i J. Vet dock inte om priser vad laddats ännu så långt fram i tiden. Prisskillnaden mellan den biljetten och vanlig ekonomi (oavsett bolag) är tillräckligt liten för att det är värt det alla dagar i veckan på en sådan lång flight.
 
Last edited:

nilsson

Medlem
Ja. Jag får felkod från Austrian "For this flights we could not get a price. Please contact the Helpdesk." och priser runt 38'000 för Singapore.
 

flybob

Medlem
Ja. Jag får felkod från Austrian "For this flights we could not get a price. Please contact the Helpdesk." och priser runt 38'000 för Singapore.

Samma här. Stockholm - Sydney fungerar dock fint.

Mon, Dec. 29 2014
16:55 ARN-VIE 19:15 OS314 (VO)
23:20 VIE-BKK 15:05 OS25 (VO)
18:20 BKK-SYD 07:40+2 OS8639 (TG)
Flight duration: 28:45
Price: 14973.50

Sun, Jan. 11 2015
17:05 SYD-BKK 22:35OS8640 (TG)
23:55 BKK-VIE 05:25OS26 (VO)
06:45 VIE-ARN 09:05+1OS311 (VO)
Flight duration: 26:00
Price: 14973.50
 
Last edited:

cmj

Medlem
Skärmavbild 2014-05-11 kl. 19.03.48.png

Finnair för strax under 30.000 per person
 

agehall

Medlem
Jag skulle oroa mig mer för boende än för flygresan. Vi tittade på SYD/MEL men hotellpriserna gjorde att det fick bli Bali istället.
 

ACervin

Medlem
Allting under 30 000 får man nog betrakta som bra i C. Ekonomi biljetterna över jul och nyår kan ju krypa upp mot 17 000. Business biljetterna är kanske inte lika drabbade under den perioden med färre businessresande. När det gäller boende finns det lägenhets hotel eller lägenheter som inte behöver bli snordyrt. Wotif.com är en Australisk hemsida med sista minuten hotell till rabatterade priser.
 
Toppen