Senaste nytt

[Business class] Seoul-Frankfurt/München T/R, Etihad Airways, 12.600 SEK inkl. skatt

Dr. Miles

Expert
Etihad Airways kanonpriser från Seoul till Tyskland.

[Business class] Seoul-Frankfurt/München T/R, Etihad Airways, 12.600 SEK inkl. skatter

ICN-FRA/MUC T/R
Flygbolag: Etihad Airways (EY)
Kabinklass: Business
Bokningsklass: W
Fare basis: WHOT1MKR
Pris: 1.809.000 KRW + skatter ca 145.000 KRW och uppåt, totalt ca 12.600 SEK inkl. skatter
Förköpskrav: 3 dagar
Min/Max stay: 3 dagar/ 1 månad
Köpa senast: 2014-JUN-15
Gäller för utresa: mellan 2014-APR-28 och 2014-JUN-30
Stopover: 1 fri stopover är tillåten i Abu Dhabi, ytterligare 1 stopover är tillåten mot avgift, 200.000 KRW.
Barnrabatt: Nej
Återbetalning: Ja, mot 500.000 KRW
Ändring: Ja, mot 250.000 KRW per gång
Routing t ex Seoul-(EY)-Abu Dhabi-(EY)-Frankfurt/München

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Tillåtna routings till Frankfurt:
  • 1. SEL-AUH-EY/AB-FRA
  • 2. SEL-AUH-MUC/MIL/FRA/DUS/BER-EY/AB-FRA
  • 3. SEL-AUH-DXB/AAN-AUH-FRA
  • 4. SEL-AUH-FRA
  • 5. SEL-AUH-DXB/AAN-AUH-BEG-JU/EY-FRA
  • 6. SEL-AUH-BEG-JU/EY-FRA

Etihad Business Studio: (på Airbus A380 och Boeing 787)
Etihad-Business-Studio.jpg

(Foto: Jacob, Etihad sätter ny standard i premiumresande med förstaklasslägenhet och butler ombord - BusinessClass.se

Etihad Pearl Business Class:
Etihad Airways Pearl Business class.jpg
(Foto: Etihad Airways Media Centre)

Recensioner av Etihad Airways Business class:

Business class passagerare kan använda Etihad Chauffeur service. Tjänsten finns i Abu Dhabi, Frankfurt och München men inte i Seoul.
(Upp till 2 Chauffeur service per resa för W klass bokning.)

Etihad Airways erbjuder uppgradering genom auktion. Mer info finns här.
Would you like to upgrade yourself?

Poängintjäning:
Etihad Airways W klass ger:

Prisexempel:
Screenshot20140510_2.png
 
Last edited:

Senator

Moderator
Kan biljetten köpas i Europa eller måste den köpas i Sydkorea?

Tror det. Doktorn är rätt duktig på att skriva in om biljetten enbart kan köpas i en marknad och i detta fall står ingenting. Ett tips är att testa själv att göra en bokning på det respektive bolags hemsida baserat på ovan kriterier så ser man det snabbt...
 

Swisser

Medlem
Kanske vi skulle lägga till ytterligare en rad betr Deal infon där det framgår om det finns några restriktioner betr biljettköpet, så man redan på förhand vet om det kan bli lite knepigt att utnyttja dealen (alltså köpa biljetten)?
 

agehall

Medlem
Dr. Miles brukar skriva om det finns några kända svårigheter. Sedan är det upp till var och en att försöka köpa biljetten. Det är dock svårt för Dr. Miles att veta vad varje enskild person tycker är en "svårighet". Vi har tex många läsare som inte bor i norden och därmed kan man inte utgå från att biljettköp i annat land är ett stort problem.
 

Senator

Moderator
Kanske vi skulle lägga till ytterligare en rad betr Deal infon där det framgår om det finns några restriktioner betr biljettköpet, så man redan på förhand vet om det kan bli lite knepigt att utnyttja dealen (alltså köpa biljetten)?

Jag vill inte vara taskig mot dig, men ett tips är att verkligen läsa svaren du får innan du ställer nästa fråga. Jag skriver (anser jag) väldigt tydligt att normalt skriver den eminente Doktorn om några restriktioner finns. Om det inte står kan du anta detta.

När jag utmanar dig att testa själv är det en påminnelse att medlemmarna här gör detta pro bono, och därmed skulle det vara skönt om alla bidrar lite med att testa sig fram själv ibland och kanske dela med sig erfarenheten.

För mig är detta forum som det Utopia Karl Marx talade om: bidra med det du kan, ta det du behöver. Men det skulle vara lite skönt ibland om medlemmar tog sig en extra minut att läsa svaren man får, och provade sig fram själv..

Det är inte meningen att låta som besserwisser eller vara taskig mot dig. Hjälp till självhjälp är en viktig del av forumet anser jag. Men i den bilaterala ö.k. tycker jag man kan förvänta sig att man på riktigt läser svaren och att man lägger lite "effort" i att testa själv.
 

Swisser

Medlem
Det förstår jag, men utgångspunkten måste vara Sverige eller Norden för detta forum. Jag antar att majoriteten av medlemmarna bor i Sverige/Norden.

Jag uppskattar alla deals som Dr. Miles publicerar på detta forum. Han är ju helt fantastisk på att spåra upp bra deals och tillför businessclass.se ett stort mervärde.

Jag föreslår bara att lägga till ytterligare en som jag anser det viktig standardrad i Deals som heter tex "Villkor biljettköp", av vilken det framgår om det finns begränsande regler för biljettköpet. Om Dr. Miles inte vet eller har tid att leta fram detta, kan det ju stå "Vet ej" eller "Har inte hunnit checka". Då vet man att man själv får kolla upp detta. Om någon senare hittar dessa villkor kan ju dealen enkelt kompetteras med denna info, så det kommer alla tillgodo.
 

agehall

Medlem
Det förstår jag, men utgångspunkten måste vara Sverige eller Norden för detta forum. Jag antar att majoriteten av medlemmarna bor i Sverige/Norden.

Varför det!? Vi har massor med medlemmar som bor utomlands eller som ofta befinner sig utomlands. Skulle vi vi ha utgångspunkt "Norden", så skulle det inte ens finnas någon mening med att posta något annat än deals från norden.

I vissa fall kan det även vara så att det är värt att åka runt halva jorden för att hoppa på en deal.
 
Toppen