Senaste nytt

Eurobonus-poäng via Skandia

palmen

Moderator
Trevligt, skönt att redan ha skandia som bank :)
Samma poäng på betal/kreditkortet som på sas mastercard, då spelar det inte någon roll vilket kort jag använder framöver.
 

hallgren

Medlem
Finns det någon anledning att ha SAS Mastercard kvar när Skandias kort ger lika mycket poäng och inte har någon årsavgift? Givet att man redan är Skandiakund då.
 

kexxcream

Medlem
Finns det någon anledning att ha SAS Mastercard kvar när Skandias kort ger lika mycket poäng och inte har någon årsavgift? Givet att man redan är Skandiakund då.

Fast det står:

Att bli bankkund i Skandia med Vardagspaketet innebär att du har ett kostnadsfritt Allt i Ett-konto där din lön, pension eller motsvarande regelbundet sätts in, samt att du har ett Visa bankkort kopplat till kontot (utan avgift de första året, därefter 20 kr/mån).

Så efter första året så blir det att betala 240 kr per år vilket är 40% billigare än MC (395 kr). Har man EBG så slipper årsavgiften för MC men det gör man inte med Skandia. Detta vägs upp med att man får poäng för bolån, pension och sparande vilket är lukrativt. Dock får man titta närmare på vilken avkastning som ges för pensionen och sparandet.
 
Last edited:

hallgren

Medlem
Nu tittar du på fel kort. Bankkortet är det som är gratis första året och därefter kostar 240 kr per år, men det ger bara 5 poäng/100 kronor. Betal-och kreditkortet har ingen årsavgift (men kräver kanske att man har vardagspaketet och därmed det andra kortet) och det ger 10 p/100 kronor, precis som SAS Mastercard.
 

palmen

Moderator
Fast det står:



Så efter första året så blir det att betala 240 kr per år vilket är 40% billigare än MC (395 kr). Har man EBG så slipper årsavgiften för MC men det gör man inte med Skandia. Detta vägs upp med att man får poäng för bolån, pension och sparande vilket är lukrativt. Dock får man titta närmare på vilken avkastning som ges för pensionen och sparandet.

Det är skillnad på deras bankkort och kreditkort, de har två olika kort, betal/kreditkortet (som ger 10p/100kr) är gratis medan bankkortet (som ger 5p/100kr) kostar 20 kronor per månad.
 

kexxcream

Medlem
Nu tittar du på fel kort. Bankkortet är det som är gratis första året och därefter kostar 240 kr per år, men det ger bara 5 poäng/100 kronor. Betal-och kreditkortet har ingen årsavgift (men kräver kanske att man har vardagspaketet och därmed det andra kortet) och det ger 10 p/100 kronor, precis som SAS Mastercard.

Om man vill ha de 3000 extrapoängen så måste man ordna vardagspaketet, men man kanske kan säga upp bankkortet efter första året om man inte har någon användning för det.
 

hallgren

Medlem
Jo, men jag skrev ju först att min fråga byggde på att jag redan var Skandiakund. Då har man ju redan bankkortet och det blir ingen extrakostnad mot vad man redan betalar.
 

palmen

Moderator
Om man vill ha de 3000 extrapoängen så måste man ordna vardagspaketet, men man kanske kan säga upp bankkortet efter första året om man inte har någon användning för det.

Klart du kan säga upp kortet efter 1 år, de kommer inte ta tillbaka poängen från dig.
Jag har fortfarande kvar bankkortet, använder det för att ta ut pengar utomlands, inga kostnader för uttag förutom valutapåslag (som de flesta andra också har).
 

PYRZ

Medlem
Det är skillnad på deras bankkort och kreditkort, de har två olika kort, betal/kreditkortet (som ger 10p/100kr) är gratis medan bankkortet (som ger 5p/100kr) kostar 20 kronor per månad.

Eller så ser man till att att få även VISA kortet gratis och spara hela 240kr per år. :) Det gjorde jag och det var inga som helst problem.
 
Toppen