Senaste nytt

Protester mot Uber i London

Alx

Medlem
Ja vad ska man säga. Jag förstår att de traditionella taxibolagen känner sig hotade av Uber som åtminstonde i New York är överlägset bättre än yellow cabs. Dessutom oftast till liknande priser.
 

sembl

Medlem
I DC finns det inte bara Uber utan även LYFT nu som är bilar med Rosa mustach som åker omkring som är ännu billigare än UberX. De ordinarie taxichaffisarna bara buttrar och säger det där är en jxxxvla Uber eller LYFT och tar våran business.

Fri konkurrens verkar funka i detta fall
 

jumbooze

Medlem
I DC finns det inte bara Uber utan även LYFT nu som är bilar med Rosa mustach som åker omkring som är ännu billigare än UberX. De ordinarie taxichaffisarna bara buttrar och säger det där är en jxxxvla Uber eller LYFT och tar våran business.

Fri konkurrens verkar funka i detta fall

Jag tittade på LYFT i DC men fick intrycket av att man behövde ett amerikanskt mobilnummer, rätt eller fel? Har du testat?
 

sembl

Medlem
Jag tittade på LYFT i DC men fick intrycket av att man behövde ett amerikanskt mobilnummer, rätt eller fel? Har du testat?

Det kan ha varit så då jag hade mitt amerikanska nummer i telefonen när jag är där. Funkar mycket bra för övrigt så får man inte tag på Uber så kör man LYFT. Och så slipper man cash
 

sembl

Medlem
Stämmer bra det Jonas, vem som helst kan ansluta sig och köra om du inte har något att göra på dagarna/kvällarna. I appen så fyller man bara i sin information om att man vill bli en driver så är det kirrat.
 

palmen

Moderator
I DC finns det inte bara Uber utan även LYFT nu som är bilar med Rosa mustach som åker omkring som är ännu billigare än UberX.
Hmm, kanske därför många i San Francisco åkte runt med stora rosa mustacher på bilarna, trodde det var någon form av kampanj för något annat, typ rosa bandet.
 
Toppen