Senaste nytt

Miles and More eVouchers

Rob_flyer

Medlem
Är det någon som vet vilka biljettklasser som är uppgraderingsbara med eVouchers? Och är det skillnad om biljetterna är utställda av UA?

Julsemestern bokades snabbt igår då jag hittade 4 biljetter till Fort Lauderdale från Stockholm med UA/LH för totalt 19.800 (21 dec – 7 jan). Resan blir 15 000 billigare än samma dagar med SAS, så det är helt ok att det inte blir särskilt många poäng på den här resan. Men om möjligt vill jag använda mina sista eVouchers innan de går ut. För med dessa biljetter kan jag knappast, trots ett Senatorkort hoppas på en uppgradering...
 

Rob_flyer

Medlem
Tack, det är LH metall med UA bokningsklass S. Ringde tidigare och kopplades då till Tyskland där en rätt otrevlig person direkt sa att den här biljetten minsann inte är uppgraderingsbar :-(
 

Rob_flyer

Medlem
:) för 15.000 kan jag sitta där bak på LH också. Pengarna hamnar istället på bättre boende och restauranger istället. Men jag ska ringa LH och kolla en gång till.
 

pitch

Medlem
Vi kanske borde tipsa om att eVouchers är enklast att använda hos Swiss?
Där får man applicera uppgraderingen även om det är billigaste klassens business.
 

Senator

Moderator
jag har faktisk haft en UA biljett och uppgraderat från affärsklass till förstaklass med eVouchers på Lufthansa utan problem. Tog reda på Amadeus ref och gjorde allt via M&M hemsida..
 

Dr. Miles

Expert
jag har faktisk haft en UA biljett och uppgraderat från affärsklass till förstaklass med eVouchers på Lufthansa utan problem. Tog reda på Amadeus ref och gjorde allt via M&M hemsida..

Fråga är om du och Rob_flyer pratar samma sak.

Om biljetten är UA plate men flightnummer är LH och LH opererad flygning, tror jag också att det går att uppgradera med eVochers.
Däremot om det är en LH opererad flygning md UA flightnummer (i bokningsklass S), kan det hända att det inte går att uppgredera med eVochers oavset om det är UA plate eller inte.
 

Senator

Moderator
Fråga är om du och Rob_flyer pratar samma sak.

Om biljetten är UA plate men flightnummer är LH och LH opererad flygning, tror jag också att det går att uppgradera med eVochers.
Däremot om det är en LH opererad flygning md UA flightnummer (i bokningsklass S), kan det hända att det inte går att uppgredera med eVochers oavset om det är UA plate eller inte.

Jag har för mig att jag hade UA Ticket stock OCH code share..

Sparat alla email, det var faktisk Continental som ställde ut biljetten men det var inte Code share. Just JV över Atlanten är alla bokningsklasser harmoniserade så "S" på United bör med relativt stor sannolikhet vara "S" på Lufthansa. Men det kan finnas en policy att inte uppgradera Code Share. Samma problem finns förövrigt på BAEC mellan AA och BA.


Confirmation:

Issue Date: December 14, 2011

________________________________________
Traveler eTicket Number Frequent Flyer Seats
EFTERNAMN/FÖRNAMNMR 005123456778 LH-2220XXXXXXXXXXX ---/---/1A/1B/---

________________________________________
FLIGHT INFORMATION
Day, Date Flight Class Departure City and Time Arrival City and Time Aircraft Meal
Wed, 14MAR12 LH62031 Z STOCKHOLM, SWEDEN
(ARN - ARLANDA) 4:50 PM FRANKFURT, GERMANY
(FRA) 7:00 PM MD-80

Thu, 15MAR12 LH4182 Z FRANKFURT, GERMANY
(FRA) 1:05 PM WASHINGTON, DC
(IAD - DULLES) 4:50 PM 747-400

Sun, 18MAR12 CO46613 Y WASHINGTON, DC
(DCA - NATIONAL) 2:36 PM NEWARK, NJ
(EWR - LIBERTY) 3:52 PM ERJ-145

Sun, 18MAR12 CO1224 Z NEWARK, NJ
(EWR - LIBERTY) 5:25 PM COPENHAGEN, DENMARK
(CPH) 6:25 AM (19MAR) 757-200 Dinner

Mon, 19MAR12 SK4025 Z COPENHAGEN, DENMARK
(CPH) 7:20 AM STOCKHOLM, SWEDEN
(ARN - ARLANDA) 8:35 AM A-321

1 Flight operated by SAS SCANDINAVIAN AIRLINES SYSTEM.
2 Flight operated by LUFTHANSA.
3 Flight operated by EXPRESSJET AIRLINES INC doing business as CONTINENTAL EXPRESS.
4 Flight operated by CONTINENTAL AIRLINES.
5 Flight operated by SAS SCANDINAVIAN AIRLINES SYSTEM.

________________________________________
FARE INFORMATION

Fare Breakdown
Airfare: 8,230 SEK
Sweden Passenger Charge: 158
Germany Airport Security Charge: 59
Fuel Surcharge: 2,827
Germany Passenger Service Charge: 171
September 11th Security Fee: 36
U.S. Federal Transportation Tax: 224
U.S. APHIS User Fee: 35
U.S. Immigration User Fee: 48
U.S. Customs User Fee: 38
Denmark Passenger Service Charge: 123
U.S. Passenger Facility Charge: 31
Per Person Total: 11,980 SEK

eTicket Total: 11,980 SEK

The airfare you paid on this itinerary totals: 8,230 SEK

The taxes, fees, and surcharges paid total: 3,750 SEK

Fare Rules: Additional charges may apply for changes in addition to any fare rules listed.

ARN POS-R END;CHECK FARE NOTE
 
Toppen