Senaste nytt

[Business class] Taipei-Sydostasien T/R, Malaysia Airlines, 4.700 SEK inkl. skatter

Dr. Miles

Expert
Malaysia Airlines året runt deal.
Det går också att välja Silk Air/Singapore Airlines opererad flygning med MH flightnummer mellan Kuala Lumpur och Singapore.

[Business class] Taipei-Sydostasien T/R, Malaysia Airlines, 4.700 SEK inkl. skatter

TPE-MH destinationer i Sydostasien T/R
Flygbolag: Malaysia Airlines (MH, blivande oneworld medlem)
Kabinklass: Business
Bokningsklass: Z
Fare basis: ZBZ6MTW
Pris: 14.300 TWD + skatter ca 7.550 TWD och uppåt, totalt ca 4.700 SEK inkl. skatter
Förköpskrav: 3 dagar
Min/Max stay: -- / 6 månader
Stopover:
  • 2 fri stopover i Kuala Lumpur/Kota Kinabalu.
  • Ytterligare obegränsad stopover är tillåten i Kuala Lumpur/Kota Kinabalu för 2.000 TWD per stop.
STPC: om transfertid i Kuala Lumpur överstiger 8 timmar till nästa anslutningsflyg, erbjuder Malaysia Airlines logi.
Barnrabatt: 15% rabatt från baspriset
Återbetalning: Ja, 1.200 TWD
Ändring: Ja, gratis
Routing: Taipei-(MH)-Kota Kinabalu/Kuala Lumpur-(MH)-MH desinationer i Sydostasien

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

BusinessClass.se har testat Malaysia Airlines Business class.
Till New York med Malaysia Airlines i Business Class (Björnström)
Malaysia Airlines Business Class Kuala Lumpur-Jakarta på Boeing 737 - BusinessClass.se (Jacob)

Recensioner av Malaysia Airlines Business class:

Poängintjäning:
Malaysia Airlines Z klass ger:

Taiepi-Kuala Lumpur-MH destination t/r ger 360 Tier Points när man krediterar flygningar till British Airways Executive Club. (140 + 40) x 2 = 360 TP.
 

Dr. Miles

Expert
Det går också att välja Silk Air/Singapore Airlines opererad flygning med MH flightnummer mellan Kuala Lumpur och Singapore. Singapore Airlines flyger med Airbus A330 med regional Business class på denna rutt.
Singapore Airlines Business SIN-PEK_23.jpg

Frågan är om det går att kreditera Singapore Airlines opererad MH flight till British Airways Executive Club.

henrik l behöver inte längre att flyga till Indonesien och vända samt få problem vid transit. ;)
 

doc

Medlem
Frågan är om det går att kreditera Singapore Airlines opererad MH flight till British Airways Executive Club.

Spontant säger jag att det inte går. Det flygbolag som utför flygningen måste vara medlem i Oneworld eller samarbetspartner. Jag provade kreditera en Malmö Aviation opererad AY-flygning till BAEC utan att få poäng. Kom in i loungen på BMA på nåder med mitt BAEC-kort i alla fall.
 
Toppen