Senaste nytt

Bloody Mary smakar bäst på flyget

Senator

Moderator
Jag har läst någonstans att om det var 50% av all Bloody Mary mix säljs på flygplatsen eller används ombord på flyget.

Får mig att tänka på ett samtal ombord BA CE ett antal år sedan:
BA: "would you like anything from the bar Sir?"
Pax: "Yes, I quite fancy a Bloody Mary."
BA: "Sir! There is no need to swear, Sir!" :)
 

Palazzi

Medlem
Jag har läst någonstans att om det var 50% av all Bloody Mary mix säljs på flygplatsen eller används ombord på flyget.

Får mig att tänka på ett samtal ombord BA CE ett antal år sedan:
BA: "would you like anything from the bar Sir?"
Pax: "Yes, I quite fancy a Bloody Mary."
BA: "Sir! There is no need to swear, Sir!" :)

Mer OT: svensk som kallade "rare" för "bloody beef" o fick svaret av kypare ... - and how do you want your fucking potatoes :p

för att återknyta till rubriken: aldrig testat bloody mary ombord.
 
Last edited:

Sofia

Medlem
Jag dricker i princip alltid BM på flyget, oavsett kabinklass, då har resan börjat :) (om man inte flyger C, då börjar resan med bubblet)
 

Totopez

Medlem
Jag gillar Bloody Mary på marken också, dricker den både hemma och på krogen.

Men den sämsta någonsin fick jag i luften. Flög LH DUS-EWR i ekonomi, beställde en BM. Fick ett glas vodka med helt okryddad tomatjuice, samt ett paket salt och peppar. Inget mer. Vedervärdigt faktiskt.
 

Sakoz

Medlem
Det här är intressant, den bästa BM jag druckit ombord, var i F med Thai mellan FRA-BKK.
I min mening mycket bättre än den jag med förväntan senare drack ombord med LX i F, ZRH-BKK.

Hur skall jag då förtydliga detta, Bloody Maryn i Thai var varken för tjock eller tunn i konsistensen, och smakade inte det minsta "kemikalie-tomatmix" utan riktigt äkta fina "obesprutade" tomater. Och jag tror dom hade någon droppe mindre tabasco eftersom de övriga smakerna var så tydliga.
 

sembl

Medlem
Utan tvekan den bästa som jag druckit men bara på brunch och inte på flyg är den som heter Bloody Maryland på Old Ebbit i DC. Smakar perfekt avväg och att man får en jumboshrimp som hänger på sidan
 
Toppen