Dr. Miles
Expert
Japan Airlines publicerade transportresultat 2013 nyligen.
2014Monthly_3月 FINAL.pdf
Genomsnitt load factor under år 2013
Oroande trend är att de har fått sämre load factor på huvudlinjer som Tokyo-Sapporo (69,7%) och Tokyo-Okinawa (64,2%). Det kanske beror på LCCs inträde till japanska marknaden.
Enligt en japansk finanstidning, Japan-Sydostasien har fått högre load factor tack vare/pga både affärs-/semesterresenär har bytt destination från Kina.
Detta bör betyda att det ska vara lättare att hitta bonusresor på Japan-Kina linjer samt Japan inrikes.
(Det senare förklarar också japanska statens ytterligare satsning att låta utlänningar att åka Japan inrikes billigt.)
2014Monthly_3月 FINAL.pdf
Genomsnitt load factor under år 2013
- Japan utrikes: 76,5%
- Japan inrikes: 64,0%
- Japan-Nordamerika (inkl. Hawaii): 79,4%
- Japan-Europa: 78,3%
- Japan-Sydostasien: 76,1%
- Japan-Oceanien: 74,1%
- Japan-Guam: 80,7%
- Japan-Korea: 73,4%
- Japan-Kina: 61,9%
Oroande trend är att de har fått sämre load factor på huvudlinjer som Tokyo-Sapporo (69,7%) och Tokyo-Okinawa (64,2%). Det kanske beror på LCCs inträde till japanska marknaden.
Enligt en japansk finanstidning, Japan-Sydostasien har fått högre load factor tack vare/pga både affärs-/semesterresenär har bytt destination från Kina.
Detta bör betyda att det ska vara lättare att hitta bonusresor på Japan-Kina linjer samt Japan inrikes.
(Det senare förklarar också japanska statens ytterligare satsning att låta utlänningar att åka Japan inrikes billigt.)
Last edited: