Senaste nytt

Marriott Rewards Platinum Premier Elite - tips/erfarenheter?

David

Medlem
Idag fick jag ett glädjande mail från Marriott Rewards. Jag blev välkomnad som Platinum Premier Elite - deras, om inte inofficiella så iaf inte speciellt promotade, toppnivå. Tydligen är det invite only-status för Marriotts 3% bästa kunder eller något åt det hållet. Väldigt överaskande då jag bott väldigt lite senaste året (men iofs desto mer åren tidigare).

Efter lite googlande verkar förmånerna variera väldigt. Hittade även genom en länk i mailet att officiellt det bara är en dedikerad telefonhelpdesk som anges (får kanske ringa dem och fråga...).

Det enda jag tidigare hört, från GM på hotellet där jag långtidsbodde i Chongqing, var att Platinum Premier även blir erbjudna de fetaste sviterna, något som annars inte uppgraderas till. T.ex. Presidential Suite.

Någon annan på BusinessClass.se som är Platinum Premier Elite och har några erfarenheter/tips att dela med sig av?
 

David

Medlem
Svar på fråga i annan tråd.

David,
Hur många nätter hade du inom Marriottgruppen förra året för att få Platinum Premier status?
För vanlig Platinum behövs minst 75 nätter per år, men för Platinum Premier finns det inga publicerade villkor, utan bara gissningar på olika forum.
Märker du någon skillnad i förmåner (tex bättre och oftare upgrades) och hur du behandlas än när du hade vanlig platinum status?

Jag hade ytterst få nätter förra året, bara en handfull. Däremot hade jag med mig ca 200 rollover nights från 2012 då jag bodde på ett Marriott jan-okt. Denna vistelse startade redan i april 2010 och har gett mig totalt nästan 1700 elite nights lifetime. Jag borde med dessa ligga relativt högt på listan över nights/member years vilket verkar vara någon form av KPI.

Det skall tilläggas att inget tidigare år har jag blivit Platinum Premier utan det var först drygt ett år efter jag flyttade till normalt boende som brevet damp ner i brevlådan. Förstår inte riktigt själv varför, men kul är det.

Incheckningen jag gjorde igår, som blev mycket lyckad, är min första som Platinum Premier. Jag får återkomma med svar på sin sista fråga när jag bott igenom mina 10 kommande bokningar och jämfört dem med tidigare års.
 

Swisser

Medlem
David,
Det är bara att gratulera dig till den högsta statusen, men som du själv har googlat dig till så verkar den tyvärr inte innebära några speciella extra fördelar jämfört med normal Platinum status. Jag förstår därför inte riktigt vitsen med Premier nivån.
 
Toppen