Senaste nytt

Får Eurobonus Gold ta med gäst i tredjepartslounge?

Hej.

Jag kommer vara på Malta nästa vecka.
Får jag som Eurobunus Gold ta med en gäst in till loungen på Malta flygplats vid hemresan?
Gästen jag vill ta med in i lounge flyger till ARN tillsammans med mig med SAS.
Det finns såvitt jag vet ingen Star Alliance lounge på Malta flygplats.
 
Last edited:

fcx

Medlem
Hmm, enligt SAS egna info borde du inte ens komma in själv eftersom den 3:epartsloungen inte finns med på listan:

Här hittar du loungen - SAS

Dock så ska man få ta in en gäst i en officiell SAS 3:epartslounge:

Ta med en gäst. Reser du med SAS, Wideroe eller andra bolag i Star Alliance får du som EuroBonus guldmedlem ta med dig en (1) gäst till SAS, Star Alliance samt SAS samarbetspartners lounger.

Tillgång till loungen - SAS
 

Dr. Miles

Expert
Det verkar som om även EBG har det svårt att komma in i La Valetta Club.

http://www.businessclass.se/forum/lounger/2150-recension-la-valette-club-lounge-malta.html
Nej det är inte meningen att EBG ska få inbjudan till La Valette. Åtminstonde inte enligt La Valette själva som ofta blir nedlusade av sura EBG:s innan OSL/ARN flighterna som står och insisterar på att de minsann borde släppas in. Men Air Malta som är handler på MLA har ofta noll koll och delar ibland felaktigt ut inbjudningar, sätter dit fel allians priotaggar, struntar helt i priotaggar m.m. helt beroende på personalens dagsform! :D När det är till ens fördel är det bara att tacka och ta emot...

La Valette är riktigt trevligt för att vara en liten flygplats lounge. Ankomstloungen är helt OK den också i väntan på bagaget. Båda loungerna accepterar Priority Pass.
 

Alx

Medlem
Numera brukar det dock röra sig en del SAS-resenärer i La Valette som kommer in med en voucher utskriven vid incheckningen. Om det är pga EBG eller att de reser SAS Plus låter jag vara osagt. Men SAS verkar onekligen ha någon form av mer uttalat avtal med La Valette än tidigare "misstag".

Dock duger det inte att visa upp ett EBG kort i loungen. Det vore lite som att försöka betala med Monopolpengar i affären!
 
Toppen