Senaste nytt

Obehag vid flygning

Hur påverkas du fysiskt vid långflygningar - brukar du besväras av torr luft, svullna ben eller något annat?
Vad gör du i så fall för att lindra besvären?
 

agehall

Medlem
Det största obehagen är väl att man kan bli så fruktansvärt onykter om man flyger F. Det är ett problem faktiskt och därför försöker jag till största delen flyga business istället. ;)
 
Jeg har en tendens til at få ondt i halsen af den tørre og sommetider lidt kølige luft, primært på natflyvninger. Jeg har dog efter flere år fundet løsningen: ORIGINAL BUFF® ? BLACK Ikke super køn, men tilgengæld super effektiv. Kan suppleres med mentholbolcher og evt. Sugetabletter hvis det er ekstra slemt.
 

Trox

Medlem
Jag har stödstrumpor. Jag får tantfötter utan.

Stolen i eco gör att jag får ont i nacken och att armarna domnar.
 

johhenrik

Medlem
Jag kör stödstrumpor också. Kändes väldigt knepigt första ggn, men efter jag märkte hur otroligt skönt det var för fötterna så är de alltid med numera. :)
 

ChabbeT

Medlem
Alltid torr i snoken och halsen brukar försöka ha ett glas vatten för återfuktning.
Försöker pumpa upp o ner vaderna för att förbättra det venösa återlödet i benen. Står gärna upp ibland.
Och alkoholen är ju ett annat problem
 

nota bene

Medlem
Halsen kan lätt bli torr om det är lite för mycket luftkonditionering/blåst. Försöker att alltid ha en vattenflaska fylld och dricka ofta, men det går ju inte alltid om man sover... Ibland vaknar jag upp lätt förkyld efter nattflygningar, men oftast går det bra.

Armar som somnar i vissa lägen etc. händer ju - men då är det bara att gå upp för en liten promenad.
 

maba

Medlem
Använder alltid stödstrumpor, har även en förmåga att bli väldigt torr i ansiktet när jag flyger långt eller många flygningar under en kortare tid. Frugan brukar smörja in mig hemma när hon tycker jag ser för torr ut. Testade att smörja in mig själv på ett Radisson hotell efter en långflygning, tog deras bodylotion vilket resulterade i att det sved som f-n och dessutom blev jag duktigt röd. Visste inte att det var sån skillnad på bodylotion och ansiktscrème men man lär så¨länge man lever.
 

ChabbeT

Medlem
Använder alltid stödstrumpor, har även en förmåga att bli väldigt torr i ansiktet när jag flyger långt eller många flygningar under en kortare tid. Frugan brukar smörja in mig hemma när hon tycker jag ser för torr ut. Testade att smörja in mig själv på ett Radisson hotell efter en långflygning, tog deras bodylotion vilket resulterade i att det sved som f-n och dessutom blev jag duktigt röd. Visste inte att det var sån skillnad på bodylotion och ansiktscrème men man lär så¨länge man lever.


Aloe Vera används av många för att kyla ner och återfukta ansiktet.
 
Toppen