Senaste nytt

Vad är korrekt vid uppgradering med poäng

sammyj

Medlem
Gick på kampanjen 2000 kr t&r till Washington. Slog även till på en uppgradering till Plus som gick igenom på hela resan. Klassen om det nu spelar någon roll var först U (på kvittot) och sedan Yp (på boardingkortet).

Nu till det kluriga resan mellan CPH-IAD gav 10250 poäng och resan mellan IAD-CPH gav 5125 poäng.

Tjejen som blev EBB innan vi reste har endast fått en resa hittills registrerad med 4100 poäng. Verkar som den andra resa också registrerats men visas inte i listan med aktiviteter så totalt har hon 12300 poäng på två flygningar vilket innebär att det finns en resa som döljer sig som genererat 4100+200%.

Vad är korrekt? Skall en resa uppgraderad med poäng till plus generera 200% poäng?
 

johhenrik

Medlem
Nej, om du uppgraderar med poäng får du ursprungsbokningens poäng. Så om du fick 200% är det bara att säga tack så mycket. :)
 

Camorra

Medlem
Fløy selv CPH-IAD 25/4 og IAD-CPH 27/4, og fikk 5125 + 10250 poeng hver vei. (+ 10250 pga julekalenderbonus selv om reisen ble bestilt i slutten av mars). Hadde poengoppgradering til C på utreisen, men jeg fikk fortsatt poeng som i Go. Hadde ikke forventet noe annet, da det ikke er helt poeng i å oppgradere for poeng for å få flere poeng. :)

Jeg tror at kun at oppgradering med Optiontown skal gi mer poeng.
 

agehall

Medlem
Grundregeln är att betalar du med poäng så får du inga poäng. Betalar du med pengar får du poäng.

Sedan har ju SAS sina awards där man kan delbetala med pengar och poäng som är undantaget - där får man poäng även om man betalat med poäng.
 
Gick på kampanjen 2000 kr t&r till Washington. Slog även till på en uppgradering till Plus som gick igenom på hela resan. Klassen om det nu spelar någon roll var först U (på kvittot) och sedan Yp (på boardingkortet).

Nu till det kluriga resan mellan CPH-IAD gav 10250 poäng och resan mellan IAD-CPH gav 5125 poäng.

Tjejen som blev EBB innan vi reste har endast fått en resa hittills registrerad med 4100 poäng. Verkar som den andra resa också registrerats men visas inte i listan med aktiviteter så totalt har hon 12300 poäng på två flygningar vilket innebär att det finns en resa som döljer sig som genererat 4100+200%.

Vad är korrekt? Skall en resa uppgraderad med poäng till plus generera 200% poäng?

Jag fick också en gång poäng för Plus trots att jag hade uppgraderat från Go till Plus med points. Detta rättade dock Eurobonus till väldigt snabbt igen så fort det blev Måndag. ;)
 

johhenrik

Medlem
Jobbigare var det med SFO-CPH. Där fick jag poäng för avgångsdatum samt dagen därpå när man landade. Så var det varje gång fram till för något halvår sen, då gick de in och rensade, iaf för mig och mina kollegor. Dem poängen fanns ju länge på kontot och gjorde att jag blev EBG snabbare (var iofs inga problem när de försvann heller) :)
 

sammyj

Medlem
Tack för svar då får vi se vad som händer, jag förväntade mig inga extra poäng och tyckte det var intressant att dom plötsligt regnade in iaf både för mig och tjejen :p
 
Toppen