Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Marriott?

David

Medlem
Complimentary Room Upgrade: Based on room availability at check-in and limited to a Member's personal guestroom. Upgrades may include rooms with desirable views, rooms on high floors, corner rooms, rooms with special amenities, rooms on Executive Floors, or suites. All upgrades are granted on a space-available basis, as determined at the time of check-in. Upgrades are subject to availability and identified by each hotel. Not available at Marriott Vacation Club.

Enligt förmånerna hos Marriott rewards erbjuds rumsuppgradering för innehavare av guld- och platinumstatus. Dock kan uppgraderingen variera ganska mycket. Öppnar en tråd även för Marriottkedjan då detta saknats sedan tidigare.

Vad har du fått för rumsuppgradering? Eller har du måntro fått stå utan?
 

David

Medlem
Börjar med en väldigt bra uppgradering på Renaissance Harbour view Hotel Hong Kong. Syntes redan ett par dagar före incheckning i reservationen. Mycket bra bemötande och jag fick även en gåva i form av en penna vid incheckning. Inga fruktfat eller liknande men så valde jag också poäng som Platinum arrival gift.

Bokat:
Guest room, 1 Queen or 2 Twin/Single Bed(s), Garden view

Uppgraderad till:
Superior Suite, Executive lounge access, 1 Bedroom Suite, Harbor view

Är platinum premier.
 
Last edited:

AABack2ARN

Medlem
Är guld. Håller med om att det ibland kan vara svårt att veta om det verkligen är en uppgradering eller inte. Vid senaste besöket i New York fick jag ett helt ok rum som var uppgraderat vilket på just det hotellet var ett lika litet rum men placerat längre från hissarna (och därmed tystare).

Men några bättre uppgraderingar har nog inträffat. Bland annat till svit eller minisvit i London, Hong Kong och Hamburg. I Köpenhamn senast bestod uppgraderingen i att vi fick rum på vattensidan i stället för citysidan.

Bästa uppgraderingen så här långt var nog den i Las Vegas Cosmopolitan från minsta möjliga rum till Wraparound Corner Room för två personer varav den ena inte ens är medlem i Marriott Rewards.
 

henrik l

Medlem
Tror att jag blir konstant uppgraderad i Hong Kong, har hörnrum med utsikt över Victoria Harbour. Har i och för sig haft samma typ av rum de 120 senaste nätterna. I början var jag "bara" silver och möjligen var det en slump. Vid några tillfällen har jag bett om att få hörnrummet, efter det att jag hamnat i fel rum, men nu på slutet brukar jag säga till innan och det lär ligga i min profil hos dem.
 

AABack2ARN

Medlem
henrik l: Är detta Courtyard Hong Kong du pratar om? Skall besöka det för första gången i början av juni och det kanske är så att man skall fråga efter ett hörnrum helt enkelt?
 

Swisser

Medlem
David,
Hur många nätter hade du inom Marriottgruppen förra året för att få Platinum Premier status?
För vanlig Platinum behövs minst 75 nätter per år, men för Platinum Premier finns det inga publicerade villkor, utan bara gissningar på olika forum.
Märker du någon skillnad i förmåner (tex bättre och oftare upgrades) och hur du behandlas än när du hade vanlig platinum status?
 

JacobGBG

Medlem
Jag har alltid blivit uppgraderad åtminstone en kategori varje gång jag vart gold. Generellt är Marriott väldigt bra på att möta denna status fördel. Min maffigaste upogradering var antagligen på JW Marriott Marquis i Miami till en hörnsvit på Presidential våningen (hotellets högst belägna).
 

mha321

Medlem
På Marriott Downtown New York för ungefär en månad sedan fick jag som Gold uppgradering till "hudson river view", vilket i princip var exakt samma rum som ett icke uppgraderat. Dock var det en trasig ismaskin utanför som lät ungefär som det stod en lastbil igång och varvade där, så när jag påpekade det dag 2 blev jag omedelbart uppgraderad ett hack till, till "statue of liberty view". Fortfarande exakt samma rum men högre upp och faktiskt en väldigt fin utsikt.

Kompisen som är helt statuslös checkade in i kön brevid mig, ca 30 sekunder efter. Han blev "marriott guest of the day", fick en uppgradering till svit för hela veckan, wifi och en stor påse extra Marriott-poäng. Men jag är inte bitter... ;)

(Men jag fick åtminstone lounge och det fick faktiskt inte han. Sedan att loungen var stängd två av fyra dagar är en annan sak...)
 

David

Medlem
Spenderade en natt i Doha på Marriott ute vid flygplatsen. Det sades vid incheckningen att jag blivit uppgraderad till Executiverum men det kändes inte speciellt Executive och låg på vån 4 av 7. Spelade dock ingen som helst roll då jag somnade bara minuter efter jag kom till rummet och lämnade bara en dusch efter jag vaknat. :)
 
Toppen