Senaste nytt

Glas i SAS Plus inom Europa

jsn

Medlem
Med det nya servicekonceptet som introducerades för en månad sedan så återkom riktiga glas vid servering i Plus. De jag har sett hittills har varit desamma hela tiden, dvs de med en avsmalnad midja på - vackra att titta på och trevliga att dricka ur.

Dock var det andra glas igår när blev serverad på en kvällsflygning till CPH, se bifogad bild. Det är två olika sorters glas, men SAS är inetsat i båda. Det glaset som hade SAS inetsat i foten hade även ett Orrefors-märke på sig, såg inget på det andra glaset men det kan ha diskats bort....

CAM00181.jpg

Hur många olika sorters glas har SAS ombord och vilka modeller använder de idag? Fram till igår trodde jag att de bara använde det raka glaset med midja på...
 

AABack2ARN

Medlem
Har också noterat att de fått tillbaka glasen, men inte på alla flygningar. Har fått plastglas, midjeglas och fotglas till skumvinet.
 

SFC

Medlem
I går på ARN-TXL fick jag ett plastglas till mitt rödvin tillsammans med maten i Plus. När jag lite försynt då frågade om de riktiga glasen försvunnit igen, då kastade mer eller mindre pursern ett glas i min mat utan att säga ett ord...

Det var ett av de gamla raka glasen med smalare midja.
 

MarcusC

Medlem
Har inte fått några "riktiga" glas hittils efter ett par turer i plus..får se nu på Lördag till AGP...SAS signum...att inte hålla sig till ett koncept...:)
 

SFC

Medlem
Undrar förresten om man skulle kunna be om ett gratis glas vatten, i ett riktigt glas :)

Eller är det risk att hela systemet kraschar eller hänger sig då?
 

fcx

Medlem
SAS var (är?) ju känt som bolaget som hade fler flygplanstyper än flygplan i flottan. Givetvis måste man därför ha fler glassorter än passagerare...
 

jsn

Medlem
Frågade ombordpersonalen på min MR idag, och de sa att dessa glas används på långdistanslinjerna. Kan någon verifiera eller falsifiera det då jag inte har någon egen erfarenhet därifrån...
 
Toppen