Senaste nytt

Guldmedlemmar får nu dela Avios gratis

doc

Medlem
Nu kan BAEC guldmedlemmar dela 162 000 Avios gratis per år och betala för att dela ytterligare lika många. Jag tycker personligen det är en klen tröst för att de nu tar betalt för att om- eller avboka bonusresor även för guldmedlemmar. Nedanstående damp ned i brevlådan.

Dear Doc,

We're delighted to bring you another great way to share the value of your Gold membership with those who are most important to you.

From now on, you can transfer a total of 162,000 Avios per year, for free, to Executive Club Members* on your Family and Friends list — that's up to 27,000 Avios per person.

Remember, you can already pay to transfer a total of 162,000 Avios to other Club Members*, so with this additional benefit, you'll be able to transfer up to 324,000 Avios a year. Twice as many as before.

Whether you want to surprise someone with a gift of Avios or plan a trip with the people who are most important to you — share your Avios with them for free so they can enjoy their next reward flight even sooner.

Warm regards,
James Hillier
from the Executive Club
 

Senator

Moderator
Jag gillar inte försämringar som alla andra, men gratis avbokning var väldigt förmånligt och mycket bättre än något annat program jag använder har. Det måste ha varit så att det blev missbrukat. T.ex. vet jag UK-baserade resenärer som använde Avios enbart inom Europa och då avgifterna var så låga, hade ibland 3-4 bokningar samma dag för olika flighter..

Detta är en väldig bra förmån för t.ex. en lite top of om man är lite kort.
 

Storsteffe

Medlem
Rätt bra om man har en 2-4-1 och en kompis med mycket poäng var min första tanke, tar upp det igen i annan tråd om jag inte får tid att använda en av mina ;)
 

doc

Medlem
Rätt bra om man har en 2-4-1 och en kompis med mycket poäng var min första tanke, tar upp det igen i annan tråd om jag inte får tid att använda en av mina ;)

Jo, det var en bra tanke såklart. Då är det helt klart förmånligt. Särskilt eftersom man kan dela med alla på ens "vänlista".
 

gdaily

Medlem
Rätt bra om man har en 2-4-1 och en kompis med mycket poäng var min första tanke, tar upp det igen i annan tråd om jag inte får tid att använda en av mina ;)
Mycket bra idé, eventuellt har jag en 2-4-1 som går ut den 8 september, om jag inte kommer iväg på min resa under midsommar (just nu ser det kört ut) så kan den kanske göra någon annan glad :)
 
Toppen