Senaste nytt

[Premium Economy] København-Auckland, via Hong Kong 14 900 kr med Cathay Pacific

henrik l

Medlem
Var inne på Cathay's hemsida och kollade priser CPH-AKL via HKG i premium economy i december (fanns även samma pris i september och oktober). Hittade ett pris på ca 14 900 kr i premium economy, medan business ligger på ca 27 200 kr. Det verkar vara likanade priser till Sydney. Till SIN ligger priset på ca 10 000 kr i PE. Priset i PE till AKL blir det samma med stop-overs i HKG, så detta är ett gyllene läge för ett mileage run för den som vill samla qualifying points till AAdvantage.
 

henrik l

Medlem
SEK, körde currency converter. Har inte kollat exakt än, men eftersom det inte finns någon minumum stay och man verkar kunna få stopp i HKG på både dit- och hemväg, skulle det kunna gå att vända i AKL om man har HKG som destination:)
 

AABack2ARN

Medlem
Notera att man på Cathays hemsida (av någon anledning) kan boka med utresa från Köpenhamn men inte Stockholm. Vill man resa från Stockholm måste man gå via resebyrå.
 

henrik l

Medlem
Det snackas om att posta detta till AA, är det mer fördelaktigt än till BA? Ger det fler miles hos dem?

Med reservation hur CHP-LHR räknas (10 eller 20 TP, borde vara 20) så ger detta 400 TP, halvvägs till guld på gamla nivån hos BA. Anledningen att posta till AA är att man drar in ca 35 000 qualifying points, 50 000 är gränsen för platinum. 400 TP kan man dra in genom att flyga betydligt mindre:)
 

henrik l

Medlem
Notera att man på Cathays hemsida (av någon anledning) kan boka med utresa från Köpenhamn men inte Stockholm. Vill man resa från Stockholm måste man gå via resebyrå.

Vet du om resebyråerna kan komma åt likanade priser med Cathay ex GOT/ARN? För flera år sedan skulle jag till KUL via HKG. Billigaste alternativet var att boka separat HKG-KUL med CX. Till HKG åkte jag BA. Vad fick resebyrån göra? Jo, dom gick in och bokad via Cathay's hemsida åt mig:rolleyes:
 

AABack2ARN

Medlem
Min känsla är att i många fall har resebyråerna tillgång till väldigt bra priser (icke publicerade IT-fares) med CX från Stockholm respektive Göteborg. Exempelvis Business Class-priserna till SIN, MNL, KUL med flera.

Men det är trots det lite irriterande att CX inte kan erbjuda samma sak via sin hemsida för svenskar som inte vill resa från Köpenhamn.
 

Malu

Medlem
Vet du om resebyråerna kan komma åt likanade priser med Cathay ex GOT/ARN? För flera år sedan skulle jag till KUL via HKG. Billigaste alternativet var att boka separat HKG-KUL med CX. Till HKG åkte jag BA. Vad fick resebyrån göra? Jo, dom gick in och bokad via Cathay's hemsida åt mig:rolleyes:

Jag testade att söka lite på Mr Jet och fick riktigt bra priser på t ex ARN-AKL, ARN-SIN och ARN-SYD. Framför allt i PE, men även överkomligt i Business. (Finns ju till och med en reklambanner som visas här på BC om det.)
 

Malu

Medlem

Här ett exempel på vad jag hittade: ARN-AKL i Business för 24.534 SEK i OKT/NOV:

Skärmklipp_cx.PNG

ARN-SIN finns för 23.323 SEK (via LHR och HKG).
 
Last edited:
Toppen