Senaste nytt

Bra och prisvärt hotell nära flygplatsen i Bangkok

lonewolf

Medlem
Har hittat ett kanon pris med Thai direkt till Bangkok från Stockholm i mars och tänkte göra en liten galen tripp ner för att njuta av solen i två dagar. Men vill helst bo så nära flygplatsen som möjligt och undrar om någon här vet ett bra och prisvärt hotell nära flygplatsen i Bangkok. Hittade nämligen en tur för 5 000 SEK tur och retur (direktflyg) vilket jag tycker är ett helt OK pris för att få flyga 747 för första gången.:)
 

Jacob

Medlem
Det enda hotell som finns på flygplatsen (vad jag känner till) är Novotel Bangkok Suvarnabhumi Airport som ligger mittemot terminalbyggnaden.

Det är ett trevligt hotell, bra standard på det mesta och gratis shuttle till och från terminalen (man kan också gå genom en lång tunnel).

Annars går det ganska snabbt att åka taxi in till centrala Bangkok så länge man undviker värsta rusningen (och översvämningar). Stockholmsplanet landar ju vid 6 på morgonen och avgår vid midnatt, så trafiken bör inte vara något problem. Du hittar nog mer prisvärda hotell i city än på flygplatsen.
 

Dr. Miles

Expert
Det finns många prisvärda hotell i Bangkok och det är tråkigt att bo nära flygplatsen. Det finns inte så mycket runtomkrinng.

Om din flight inte avgår mycket konstiga tider (kl. 2 - 6), så rekommenderar jag hotell i centrala Bangkok.
EDIT: Du skrev att det är direktflyg, så antar jag att det är THAI.

Vad som är prisvärt är olika för olika personer, men du kan säkert hitta bra hotell nära Airport Link stationer.

One bedroom Junior Suite på Asoke Residence Sukhumvit kostar ca 500 SEK och uppåt.
85 kvm stor rum, fri WiFi, frukost ingår.
Det ligger ganska nära från Airport Link station Makkasan och MRT station Phetchaburi. Så det är enkelt att ta sig både till stadsdelen och till flygplatsen.
 

lonewolf

Medlem
Tack till er båda för snabb respons!

Varför jag har planer på att genomföra denna tripp är mestadels för själva flygningarna. Jag bryr mig inte så mycket om att uppleva och se Bangkok utan mer för att kunna säga till alla att jag flög fram och tillbaka till Bangkok.:) Men jag tänker att det vore ändå härligt att få lite sol på sig samt njuta lite av värmen, så ett hotell inne i Bangkok kanske ändå inte är så fel, alternativt en Junior Suite på Asoke Residence Sukhumvit:)
 

lonewolf

Medlem
Jag har bott ett antal gånger på nya Radisson Suites och varit mycket nöjd med upplevelsen.

Klart prisvärt hotell som ligger nära motorvägen ut till Suvarnabhumi. Dessutom har de en stor takterrass med pool och solstolar om du vill bli brun.

Sukhumvit Bangkok Hotel: Radisson Bangkok: Sukhumvit: Hotels in Bangkok

Tack Jacob! Har tittat lite på ditt första förslag och måste säga att Novotel Bangkok Suvarnabhumi Airport faller mig i smaken. Runt 800-900 SEK för ett rum inklusive frukost. Uppskattar närheten till flygplatsen med Novotel, även om det inte kanske har samma klass på Radisson. Frågan är om man ska flyga ner lördag redan eftersom man kommer ner tidigt dagen efter. Måste ju hinna bli lite brun. :)
 

Jacob

Medlem
Tack Jacob! Har tittat lite på ditt första förslag och måste säga att Novotel Bangkok Suvarnabhumi Airport faller mig i smaken. Runt 800-900 SEK för ett rum inklusive frukost. Uppskattar närheten till flygplatsen med Novotel, även om det inte kanske har samma klass på Radisson. Frågan är om man ska flyga ner lördag redan eftersom man kommer ner tidigt dagen efter. Måste ju hinna bli lite brun. :)
Vad är egentligen planeringen? Är det att landa t.ex. lördag morgon och åka tillbaka söndag kväll? Dvs två heldagar.

I så fall är det riktigt synd att bara stanna på flygplatsen. Suvarnabhumi är inte speciellt spännande och som AHO nämner finns det absolut ingenting runt flygplatsen. Du åker in till centrum på under 30 minuter med taxi.

Novotel håller en bra standard, det är en av Accors bättre hotellkedjor, så du kommer inte bli besviken på standarden. Men som sagt det finns väsentligt bättre hotell inne i Bangkok om man vill få lite sol på sig i en trevlig omgivning.
 

lonewolf

Medlem
Vad är egentligen planeringen? Är det att landa t.ex. lördag morgon och åka tillbaka söndag kväll? Dvs två heldagar.

I så fall är det riktigt synd att bara stanna på flygplatsen. Suvarnabhumi är inte speciellt spännande och som AHO nämner finns det absolut ingenting runt flygplatsen. Du åker in till centrum på under 30 minuter med taxi.

Novotel håller en bra standard, det är en av Accors bättre hotellkedjor, så du kommer inte bli besviken på standarden. Men som sagt det finns väsentligt bättre hotell inne i Bangkok om man vill få lite sol på sig i en trevlig omgivning.

Tanken är att flyga ner söndag eftermiddag. Landar tidigt på måndagen. Åka hem sent på tisdagen. Landar i Stockholm tidig onsdag.:)
 
Toppen