Senaste nytt

Pay-in lounge på Arlanda?

crown

Medlem
Tänkte kolla om de finns några vettiga alternativ på Arlanda för pay-in-lounge? Jag är *G och kommer med SAS från Göteborg på morgonen med brorsan. Men det hjälper mig inget antar jag då jag vill in i lounge efter jag landat?

Mellanlandningen är på cirka 5 timmar och därefter skall jag vidare med annat bolag som dessvärre inte är Star Alliance eller erbjuder lounge.

Det jag har hittat när jag har sökt är Menzies två lounger. Finns det fler? Någon som har koll på vad för priser som gäller för att komma in? Har dessvärre inget AMEX/Eurocard vilket är de priser jag hittat för.
 

crown

Medlem
Tackar för snabbt svar!

Jag kommer att åka från T5 och som jag förstått det så är det Menzies Executive Lounge som är den bättre av de två från recensionerna. Vore dock trevligt att veta på förhand vad inträdet ligger på, ifall någon vet?

Alternativet är väl annars att sätta sig på något kafé-liknande ställe men det vore ju skönt med lite lugnare miljö så kanske man kan få lite jobb gjort med innan semestern börjar.
 

DrKlas

Medlem
Har du ett Visa eller Mastercard från SEB eller Swedbank så kan det gå att komma in något billigare på Menzies med dessa. Med SEB-korten kostar det 130 kr/person och för Swedbank 131 kr för kortinnehavaren och 156 kr för gäster. Normalpriset verkar vara 200 kr/person enligt SEB:s webbplats.
 

Nemo

Medlem
Inträde på 200 SEK, du får rabatt med en del bankers VISA/MC-kort.
SEB Visa/MC 130:- (medföljande 130:)
Nordea Gold från MasterCard 131:- (medföljande 156:)
Visa Business Card | Swedbank 131:- (medföljande 156:)

Kort där Priority Pass ingår
Platinum MasterCard | Nordea
MasterCard Premium | Nordea
Nordea Black
Handelsbanken Platinum
Swedbank Visa Infinite
SEB Corporate Kund
SEB Eurocard Platinum

EDIT: Lagt till länkar enligt ovan och nedan.
Noterade att om man klickade sig vidare från Swedbank så hamnar man på BusinessClass.se (!)
image.jpg
 
Last edited:

crown

Medlem
Tackar! Då känns det definitivt som det kan vara värt att betala in sig med tanke på den långa tiden till nästa flyg.

Har ett SAS MC men antar att de inte räknas som ett SEB, har även ett Nordea Mastercard som dessvärre inte hjälper mig i detta fallet.
 

Jacob

Medlem
Jag kommer att åka från T5 och som jag förstått det så är det Menzies Executive Lounge som är den bättre av de två från recensionerna.
Helt korrekt. Mer mat, bättre drycker, trevligare inredning och generellt färre människor. Har man ett val är valet ganska enkelt.
Dock är det betydligt sämre öppettider nuförtiden.
 
Toppen