Senaste nytt

Problem att registrera Economist prenumeration

helgonet

Medlem
Hej,

Jag tänkte jag skulle hoppa på erbjudandet om ett års prenumeration på The Economist för 7500 Eurobonus poäng. Men jag har lite problem med att klottra ner mitt Eurobonusnummer. Fältet är 11 tecken långt, men mitt nummer är 12 tecken långt EBSXXXXXXXXX och får inte plats i sin helhet. Om jag försöker skriva utan EBS så varnar sidan att mitt Eurobonusnummer inte är komplett.
economist.jpg

Jag mailade Economist prenumerationstjänst, men de kunde inte hjälpa mig fastän jag skickade skärmdumpar och beskrev mitt problem. Erbjudandet går ut 30 april. Har någon här tips på hur jag kan ta del av detta innan morgondagens slut?
 

helgonet

Medlem
Jag har inte vågat prova utan, med risk för att det skiter sig och poäng uteblir. Men nu fick jag ett till mail från Economist som säger just det du xmit gav som förslag. Beställning gjord och tidning och poäng på väg :)
 

joemume

Medlem
Som xmit säger, använd bara EB följt av dina nio siffror. Det fungerar, har precis gjort det själv, men mitt erbjudande var på 10 000 poäng för ett år?
 
Jag hoppade nyligen på det här erbjudandet också och är sjukt besviken på hur pappret levereras. Har tidigare varit prenumerant och valde nu alltså att åter sälla mig till fållan. Tidigare (senast för ett år sedan) fick jag tidningen på lördagen levererad till dörren (bor i centrala Stockholm). Nu kommer den med vanlig post och levereras tisdag eller onsdag eftermiddag. Det gör att jag oftast får pappret en dag före dess att nästa veckas digitala version finns tillgänglig.

Påtalade detta för deras kundtjänst och tillade att det var lite märkligt att en tidning som gått från att kosta drygt 1500:- till 2000 kronor per år samtidigt så markant försämrat distributionen. Fick till svar att deras "förändrade" distribution annonserats till prenumeranter (dock lite svårt att veta om man alltså är ny) och att jag kunde övergå till att ha den digitalt (utan kompensation) om det inte passade. Fantastiskt otrevligt.

Gillar verkligen tidningen men vill alltså samtidigt flagga för eventuella prenumeranter som föredrar papper att distributionen gått från fantastisk (lördagsmorgonen med Economist i näven var veckans höjdpunkt) till sjukt dålig. Värt att ha i bakhuvudet alltså.
 

d99mlu

Medlem
Stämmer att distributionsändringen annonserades. Jag fick ett brev hem där de beklagade och lade på 4 mån (tror jag) på min innevarande prenumeration.

Håller med om att det är en avgörande försämring, jag kommer inte att förnya när prenumerationen går ut.
 

Heja

Medlem
Jag hoppade nyligen på det här erbjudandet också och är sjukt besviken på hur pappret levereras. Har tidigare varit prenumerant och valde nu alltså att åter sälla mig till fållan. Tidigare (senast för ett år sedan) fick jag tidningen på lördagen levererad till dörren (bor i centrala Stockholm). Nu kommer den med vanlig post och levereras tisdag eller onsdag eftermiddag. Det gör att jag oftast får pappret en dag före dess att nästa veckas digitala version finns tillgänglig.

OJ! Tack för varningen. Satt just och funderade på att teckna en prenumeration men får man den tisd/onsd istället för på lördagar som tidigare (har också prenumererat förut) känns det absolut inte värt det. :(
 
Toppen